I och med detta blogginlägg nr 600 i ordningen fyller Marmeladkungen fem år!

Blogginlägg nr 600,

och Marmeladkungen fyller fem år

Det skall påpekas att det är ett jävla jobb att sköta om Marmeladkungen, men också något väldigt roligt och givande, inte minst lärorikt. I och med detta det 600:e blogginlägget fyller också bloggen fem år – ett halvt decennium. Och nu kommer det snart att hända en hel del nytt här. Tyvärr kan jag ännu inte gå händelserna i förväg och avslöja exakt allt, men något av det som följer kommer att vara:

En på mer än ett sätt släppt antologi med det bästa från Marmeladkungens fem första år

Podcasts och torrents – noveller, dikter och annat främst från undertecknads penna men också av annat, upplästa av en mängd olika mer och/eller mindre kändisar, och detta med omgående start.

En uppföljande intervju med porrstjärnan Sanna Rough

En text om min vänskap med Iwan Morelius

En text om hur det är att köpa och sälja böcker

Den längsta och även den bästa essä jag upplever att jag har skrivit

En artikel om Arthur Machen av Ola Svensson

Mer litteraturkritik (bl. a. om P-O Enquist)

Youtube-videor av utvalda podcasts m.m.

En ny avdelning med vad jag har hemma i mina bokhyllor

och mycket annat stort och gott.

* * *

Jag kan bara hoppas att detta kommer att falla er, mina läsare, på smalbenen, överraskar er så att ni blir sittande, fundersamma framför denna blogg.

Statistiken 119 404 visningar av Marmeladkungens 600 inlägg under fem år, 1 155 unika besökare som mest under en dag – talar sitt eget vittnesmål om att Marmeladkungen faktiskt är riktigt populär. Det berättar också det genomsnittliga antalet besökare per dag, vilket gått från 22 besökare per dag under 2007, till 126 nu under 2012. Och, om vi säger som så här:

Jag tänker knappast lägga ribban lägre nu när nästa halva av ett första decennium inleds . . .

Väl mött igen och igen och igen

Fredrik F. G. Granlund

-

Förslag och material för tilltänkt publicering mottages som vanligt med tacksamhet via e-post på: anson@passagen.se

~ av Fredrik F. G. Granlund på torsdag, 12 juli, 2012.

2 svar to “I och med detta blogginlägg nr 600 i ordningen fyller Marmeladkungen fem år!”

  1. Grattis till en toppenblogg och ett väl utfört arbete!

    Gilla

Kommentera

 
Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 534 andra följare

