Ny publicerad novell

 

Jag publicerades senast i Schakt 004: Krälande Cthulhu och andra bedrägliga blindskär , med novellen Har dom inte levt?

Innehållsförteckning:

SCHAKT 004:
KRÄLANDE CTHULHU
och andra bedrägliga blindskär.
Best.nr. S 004, Pris: 159:- inkl. porto.
220 sidor. Redaktör: Kent Björnsson.

Innehåller följande 13 skrämmande noveller:
Strandhugg – Ulrika Lantz
Nattsvart seglats – Camilla Linde
Har dom inte levt? – Fredrik F.G. Granlund
Kinnasniska – Erik Kuoksu
Undine – Katarina Aneer
Föredra döden – Magnus Carling
Mannen som föll ut – A.R. Yngve
Shirzelle – K.G. Johansson
Caroline – Tobias Landström
Fasa till havs – Pia Lindestrand
Stjärnesegel – S.C. Virtes
Mörka trakter – Peter Dahlström
Samhain – Sebastian Selven

 

Schakt 004

Ett fåtal exemplar finns inom/på Science Fiction-bokhandeln

Jag har naturligtvis läst boken, men tänker inte kommentera den här eftersom undertecknad medverkar. Jag är därmed minst sagt partisk, och eventuella kommentarer från min sida skulle med all sannolikhet vara ytterst subjektiva, även om (jag anser och har för länge sedan insett att) objektivitet är omöjlig att uppnå – oavsett vad det än gäller/avser.

Jag kan dock nämna att det var andra gången jag försökte komma med i bokförlaget Schakts antologier, och att den första novell jag skickade in: Ensam, så ensam; fruktad så fruktad! (ursprungligen betitlad Paria!) inom kort, av den eminente redaktören och författaren Peter Fisk , kommer att publiceras i webbzinet Annanstans

~ av Fredrik F. G. Granlund på söndag, 22 juli, 2007.

Kommentera

 
