En litterär blogg får inte sakna böcker – eller bokhyllor!

Rubriken kom, ville utmana mig. Det finns många som skriver bloggar; cirka 130 000 nya bloggar startas dagligen runt om i världen. Naturligtvis finns det läsare.

Marmeladkungen går bra (för att vara en nystartad blogg), sett till antalet besökare: tusen besökare slogs innan den första månaden var till ända – och då hade jag ännu inte skrivit något vettigt(?), inte riktigt kommit igång… Marmeladkungen har bara varit aktiv cirka två månader. Och jag har funderat lite.

Vad kan jag mer göra för att läsaren ska förstå vilken slags man jag är? Jag kikade runt på andra litterära bloggar, för att få en uppfattning om vad jag skulle vilja se – och kanske missade jag ett och annat – men de flesta saknar (bra) bilder på de egna bokhyllorna. Just vilka böcker man har hemma säger mycket om den egna personen. Så här följer bilder på några av mina. OBS. Jag har fler. Bokhyllorna räcker inte till!

(För att se tydligare – klicka på bilden för att se den i originalformat. )

fgbokhylla3.jpg

 

fgbokhylla-3.jpg

(Ovan: Mina kanske mest värdefulla böcker. Många signerade av författaren. )

 

 

vardagsrum5.jpg

(Ovan: mest Science fiction , skräck, mainstream och poesi)

 

fgbokhylla.jpg

(Ovan: Science fiction, fantasy och skräck.)

 

vardagsrum1.jpg

(Ovan: Skräck, Science fiction, mainstream, filosofi och fakta.)

 

 

 

bokhylla

 (ovan: facklitteratur, lexikon och dylikt)

* * *

Den läsare som skriver en litterär blogg – ta det som en utmaning. Jag kanske kikat på fel bloggar, läst fel texter, letat fel bilder – men ändå . . . Lägg ut kort på era bokhyllor… Lämna gärna en kommentar med länk här på Marmeladkungen. Jag är mycket intresserad.

Personligen har jag fler bokhyllor, många fler böcker, och kommer följaktligen att uppdatera detta inlägg. Tills dess ser jag fram emot att få se andras… Följ mitt exempel, och lämna gärna en kommentar här.

~ av Fredrik F. G. Granlund på söndag, 16 september, 2007.

3 svar to “En litterär blogg får inte sakna böcker – eller bokhyllor!”

  1. Jag har några bilder på min bokhylla på bloggen.
    Fast har köpt många nya böcker den senaste månaden så det kanske vore dags med en uppdatering snart?

    Gilla

  2. Lite som visa mig ditt kylskåp och jag skall säga vem du är – fast mycket mer givande………..

    Gilla

  3. Lite som visa mig ditt kylskåp och jag skall säga vem du är – fast mycket mer givande………..

    Tänkte något liknande när jag lade ut bilderna; för min bloggs läsare säger det nog mest om mig.

    Det första jag fäster uppmärksamheten vid när jag kommer hem till någon är bokhyllorna. Jag anser att detta säger mest om personen. Mer än ord. Även när det varken finns bokhyllor eller böcker. . .

    Gilla

Kommentera

 
