Resultat i Fantastiknovelltävlingen 2007

Jag bidrog med fyra noveller i Fantastiknovelltävlingen 2007. Placerade mig dock inte. Men någon tidskrift och/eller förlag kommer säkerligen att publicera åtminstone ett av dessa alster – jag tvekar inte i detta fall. Mina bidrag var väl inte tillräckligt fantastiska… Och… Det kommer. Såvitt jag tror mig förstå var konkurrensen mycket hård – dvs många bidrag av många bra aspirerande författare eller redan etablerade dito.

Följande är resultatlistan:

1. ”Information” av KG Johansson
2. ”Begränsat minne” av Gabriel Nilsson
3. ”Klasskamrat noll” av Erik Johansson

Hedersomnämnanden: ”Lukten från källaren” av Elli Arbaeus, ”Mörk tystnad” av Rikard Slapak, ”Trollkarlen” av Gabriel Nilsson, ”Linjen” av Håkan Wikell.

Källa: Ahrvid Engholm (via SKRIVA) / Robert Andersson (via Skrivfantasy)

– – –

Marmeladkungen – mer frekvent känd som Fredrik F. G. Granlund – gratulerar de prisbelönta författarna, och skänker de bästa lyckönskningar inför framtiden! Ska bli intressant att läsa era alster – vilket jag hoppas blir en realitet.

~ av Fredrik F. G. Granlund på tisdag, 2 oktober, 2007.

Kommentera

 
