Orsak till Marmeladkungens frånvaro

Jag har varit borta sedan länge nu, inte gjort några nya inlägg. Jag kan skylla på personliga problem (vilket det rör sig om, fysiskt och psykiskt) – jag kan skylla på det mesta; man kan alltid skylla på annat men det spelar egentligen ingen roll. När allt kommer omkring rör det sig om den egna personen.

Att undertecknad för drygt en vecka sedan fick influensa och har varit sängliggande sedan dess och ännu nu saknar varje uns av energi – vilken återvänder långsamt, så långsamt – det spelar inte någon roll. Böcker har blivit lästa. Filmer har setts. Men jag måste försöka bättra mig vad gäller min blogg. Har mycket att skriva om, många recensioner av böcker och filmer att skriva. Men det hopar sig, blir större, till en STOR hög med saker jag vill och måste skriva. Måste bibehålla kreativiteten, skaparglädjen, bearbeta romaner och noveller, dikter… Fortsätta skicka in till förlag och tidskrifter. Bara metodiken och rytmen återkommer. . . Viljan finns hos mig, viljan att fortsätta. . . Det kommer.

 Nu har jag dessutom blivit utmanad av bloggaren Nymodernism (Rickard Berghorn) att skriva sju sanningar om mig själv. Detta blir mycket intressant – kanske särskilt för mig. . .

 (

Man skulle kunna avslöja att man är (1) människa, 2) man, 3), akademiker, 4) läsare av (i det närmaste) all slags litteratur, 5) sambo, 6) arbetslös, och 7) eländig/nedstämd.

)

Men det är inte lika roligt som att skriva något mer upprörande och kontroversiellt! Men det får komma i mitt nästa inlägg. Detta är alltså INTE de sju sanningarna om mig själv. Detta utvecklar jag i ett kommande inlägg.

~ av Fredrik F. G. Granlund på torsdag, 31 januari, 2008.

3 svar to “Orsak till Marmeladkungens frånvaro”

  1. Jag har en hel hög olästa Nova hemma. De tittar anklagande på mig…

    Hej förresten. Jag har tittat in här några gånger förut, men jag minns inte om jag har gjort något väsen av mig. 😉

    Gilla

  2. Eh. Och jag som tyckte att jag kommenterade inlägget om Ted Chiang. Nåja. Förvirring.

    Gilla

  3. Hej själv Maria. Trevligt att du äntligen hittat hit! Vet mycket väl du är, särskilt sedan recensionen du skrev om Schakt 004: Krälande Cthulhu och andra bedrägliga blindskär.

    Tråkigt att du låter olästa Nova bli liggande. Men då har du något att se fram emot, särskilt vad gäller novellen ”Förstå” av Ted Chiang.

    Gilla

Kommentera

 
