Marmeladkungen kanske blir filmrecensent

Veckan som gått väntar på nästa. Den här veckan kommer jag (förhoppningsvis) att skriva två skräckfilmsrecensioner – för att testa för Swedish Gore Film Society. Har varit i kontakt med grundaren David Jacoby, som bara jag visar vad jag går för, vill ha mig som recensent. Kneget ifråga ger inget betalt, bara gratis film. Men jag gör det för att jag älskar skräckfilm. Dessutom saknar jag arbete och har knappt ens något liv. Det är ändock inte enkelt att hitta två filmer att recensera enligt mall när man inte gjort det förut. Jag vill ha jobbet. Vill ha möjligheten att visa vad jag går för, och att nå ut med mitt namn.

Marmeladkungen som recensent . . . MUMMA!

Edit. 29 februari 2008.

Jag kan med glädje avslöja att undertecknade Fredrik F. G. Granlund, aka Marmeladkungen blivit (skräck)filmsrecensent för Swedish Gore Film Society. Mina två första filmrecensioner kommer att publiceras på svenska och engelska i nästa vecka, dvs vecka 10. Självklart kommer jag länka till dessa när tillfälle ges.

~ av Fredrik F. G. Granlund på måndag, 11 februari, 2008.

2 svar to “Marmeladkungen kanske blir filmrecensent”

  1. Gud va underbart! Min dröm är att bli filmrecensent.
    Har du några tips på hur jag ska gå till väga för att uppnå den drömmen?

    Grattis till jobbet!

    Gilla

    • Jojomensan. Gällande att bli filmrecensent skulle jag kunna hjälpa dig. Inga problem. Men det beror lite på dig, hur du skriver, och om du liksom jag uppskattar skräckfilm. Är personligen för närvarande lite på lut att bli filmrecensent för ett sällskap i New York, men det är vilande då jag mår så psykiskt dåligt som jag de facto gör, liksom mitt svenska filmrecenserande. Dock behöver Swedish Gore Film Society allt som oftast fler skribenter till hemsidan, och till fler faktorer runt omkring filmkritiken. Du kan besöka Swegore.com och kontakta David Jacoby som säkerligen ger dig en chans. Du kan till och med säga att du blivit tipsad till detta av undertecknad: Fredrik F. G. Granlund. Då får du antagligen skriva två recensioner på filmer du har hemma, på prov, både på svenska och engelska utifrån en mall han kommer att skicka dig. Så jag ger dig härmed hjälpen att komma in med en fot, och önskar dig lycka till! Vore trevligt med fler vänner som är filmkritiker. Det är dock inte jag som väljer ut hur bra du skriver – utan det är grundaren David Jacoby, så mer än så här kan jag inte direkt hjälpa dig i nuläget. Eller, jo. Hans mejladress är david@swegore.com
      lycka till!
      F. G.

      Gilla

Kommentera

 
