Svenska Stephen King-böcker jag saknar

Mitt förra inlägg har föranlett att en del läsare hört av sig, samt några få kommentarer och att jag bekantat mig med andra Stephen King-intresserade via e-post. Så varför sluta där? Det talas åtminstone mellan mig och Samlaren om att det när bilderna är uppdaterade och bra ska länkas till essän från Följeslagarnas hemsida.

Så med King-intresserade läsare vill jag ta tillfället i akt och lämna ut en smärre lista på vilka svenska King-böcker jag saknar och är intresserad av att köpa. Obersvera dock att jag är allt annat än rik, samt att jag endast är intresserad om boken/böckerna är i (helst mycket) fint skick, och detta inbegriper inga namn eller annat klotter (självklart bortsett från King-autografer) i böckerna. Nåväl: nu följer en lista på vad jag saknar, och är intresserad av att köpa. Har du något du vill sälja, skriv gärna en rad till anson@passagen.se eller lämna en kommentar till detta inlägg… Skicka mig gärna kort på den bok/böcker du kan tänka dig sälja eller beskriv skicket. Så diskuterar vi priset!

Jag saknar utan inbördes ordning:

Död Zon (Legenda. inbunden med skyddsomslag)

Carrie (gul pocket från ca 1980, har den i dåligt skick)

Vägbygge. Legenda. Inbunden med skyddsomslag.

Maratonmarschen. Legenda. Inbunden med skyddsomslag.

Raseri. Legenda. Inbunden med skyddsomslag.

 

Jerusalems Lott och andra noveller. Kartonnage. Wahlströms, 2000. Måste vara Första upplagan, första tryckningen!

Köplust Legenda – Inbunden med skyddsomslag (Jag har Bra Böckers)

Nattmaror och drömlandskap del 1 (Replik Bokförlag. Kartonnage).

Jurtjyrkogården (Legenda: inbunden med skyddsomslag)

Sommardåd (Askild & Kärnekull. Inbunden med skyddsomslag)

Dödsbädden (Wahlströms. inbunden med skyddsomslag)

 

Svarta huset (OBS inbunden med skyddsomslag OCH Stephen Kings namn i
större stil än Peter Straubs)

 

 

* * *

OBS. Böckerna ni erbjuder mig får inte innehålla namnteckningar, eller vara solblekta! Detta är ytterst viktigt. Jag är överhuvudtaget inte intresserad av ovanstående böcker med någon av dessa defekter. Och självklart önskar jag bästa tänkbara skick.

Naturligtvis betalar jag porto. Och det går även bra att byta böcker med mig från t. ex. de böcker jag säljer här.

~ av Fredrik F. G. Granlund på fredag, 18 april, 2008.

13 svar to “Svenska Stephen King-böcker jag saknar”

  1. Hej, jag vill få tag i ”Det” men vet inte vart, jag har bara hittat den på svenska, vet du var jag kan hitta den? skriv till min mail om du har något bra tips.
    /sandracarlqvist@hotmail.com

    Gilla

  2. Nattmaror och drömlandskap del 1 (Replik Bokförlag. Kartonnage).
    Ligger ute på eniro
    //Uffe

    Gilla

  3. Tack, Uffe, för tipset. Tyvärr var jag i en period av mitt liv som inte tillät mig att leta böcker. Underbart tips i övrigt!

    Sandra: Kolla regelbundet på tradera.se. Jag har mejlat dig men inte fått något svar.

    Gilla

  4. någon som vet om carrie finns på svenska?
    länka gärna någon sida

    Gilla

  5. Jo, Carrie är ganska enkel att hitta på svenska, beroende på vilken utgåva du söker.

    Jag är själv smått undrande över vilken som är den första svenska utgåvan, då det finns två tidiga från ca 1980: en gul och en vit pocket/häftad. Jag vet inte vilken som kom först. Dock bör det inte vara alltför svårt för dig att hitta Carrie i bokförlaget Legendas tappning: finns ofta på http://www.tradera.com samt http://www.antikvariat.net – vilka sidor jag kan rekommendera. Får du ändå inte napp på något ex du vill köpa så kan du kostnadsfritt lägga ut en ”Köpes-annons” på det svenska Stephen King-sällskapet Följeslagarnas hemsida: http://www.foljeslagarna.com

    Rekommenderas!

    Gilla

  6. tja.. har läst en del från din blogg! gillar skarpt den om King samlande och har själv börjat smått dock bara svenska… finns en hel del böcker jag vill ha.. har du nåt bra tips om var man kan hitta?
    skulle vara jätte trevligt om du mejlade svar till
    Alfons__linus@hotmail.com

    MVH Linus

    Gilla

  7. Linus: jag har mejlat dig ett svar. Och jag ska skriva ett nytt King-inlägg med mer information om var man enklast finner King-böcker…

    Men kan redan här, för andras räkning, nämna mina favoritplatser:

    tradera
    ebay
    antikvariat
    och sist men inte minst, leta på:
    second hand/antikvariat/loppmarknader (diverse)

    Bästa hälsningar

    F. G.

    Gilla

  8. […] Stephen King-bok – Liseys berättelse Detta har jag skrivit om tidigare – ex. här och här samt kanske särskilt, rörande min besvikelse, här – men håll ändå till godo, för ännu en […]

    Gilla

  9. Hejsan, jag har en gammal version av Carrie på svenska. Bra skick för att vara från 1980. Inte pocket utan inbunden tror jag det heter. Sidorna har tyvärr blivit lite gula. Kan sälja den biligt. Men om någon är interesserad kan ni bara skicka mail. (vale_ko@hotmail.com)

    Gilla

  10. […] Ni hittar en nyligen uppdaterad lista på vilka Stephen King-böcker jag för närvarande saknar här (på den sidan finns även diskussioner om King och samlande av författarens böcker i olika […]

    Gilla

  11. hej!
    jag har böckerna Raseri och Jurtjyrkogården till salu.
    marita

    Gilla

  12. Hej.
    Jag har en hel del Stephen King böcker på min hemsida som jag vill bli av med. margalund.se under kategorin övrigt.
    Lämna ett bud med vad ni vill betala för dom.

    Gilla

Kommentera

 
