Marmeladkungen i intervju

Det händer saker!

Jag har i veckan som gått blivit intervjuad av en beundrare: Stewe Sundin från *censurerat*. På hans blogg rysareochfantasy går det nu att läsa en intervju med undertecknad marmeladkung i två delar. Den publicerades igår, 16 maj 2008, och jag kan utlova den vanliga personligheten och mitt närmaste extrema självutlämnande till mina läsare. Många avslöjanden!

Här kan du läsa intervjun. Håll till godo! Vissa delar, kanske till och med en reviderad version av intervjun, kan komma att publiceras här på Marmeladkungen. Jag har inte bestämt mig än.

Uppdatering 3 Juni 2008: Nya länkar till intervjun:

Intervju med Fredrik F. G. Granlund, del I

Intervju med Fredrik F. G. Granlund, del II

~ av Fredrik F. G. Granlund på fredag, 16 maj, 2008.

8 svar to “Marmeladkungen i intervju”

  1. Beundrare, det låter något.
    Jag gör små hjärtan över mina i´n och klistrar in ledsna änglar i mitt kollegieblock, där jag maniskt skriver Fredrik FG Granlund överallt med breda tuschpennor.

    Gilla

  2. 🙂

    Jag tänkte kalla dig grävling, men fann ordet beundrare bättre. Kanske borde valt tvärtom?

    /F. G.

    Gilla

  3. Newsflash din nolla, jag är inte din jävla beundrare. Intervjun finns inte kvar och jag får ÄNNU EN GÅNG påpeka att jag är trött på att förknippas med skiten du sysslar med, liksom att du skriver var fan jag bor någonstans.

    Gilla

    • Jag instämmer TOTALT i att jag är en nolla. Någon mer korkad människa än undertecknad måste man leta efter!

      Och nu kanske du blir glad, Stewe… Jag har strukit länkarna till dig i högerlisten här på marmeladkungen. Kommer dock själv att läsa din blogg i framtiden, och har gjort detta för att du upprepat bett mig om det – trots att jag fortfarande inte förstår din ståndpunkt.

      Fast. Angående din kommentar hade du såvitt jag minns förresten inget emot att förknippas med mig och Marmeladkungen i maj förra året (2008) när du intervjuade mig, när jag skrev ovanstående inlägg, vilket du då läste och tyckte gott om; när vi var allt annat än ovänner. Hoppas jag verkligen jag nu kan få en förklaring av dig. Åtminstone det är jag väl värd?

      Med vänlig hälsning

      nollan

      F. G.

      Gilla

  4. oj-oj-oj…. Här raderas kommentarer ja.
    Lyssna din fitta, lägg ned det här nu. Jag är inte din jävla beundrare och jag bespottar allt vad du är.

    Gilla

    • jag låter dina kommentarer stå kvar, Stewe vilket du säkert märker. Dock undrar jag vad jag gjort dig för ont. Jag har förklarat mig gång på gång. Och jag har precis strukit orden en beundrare ovan i inlägget, för att tydliggöra att jag lyssnar till din kritik. Skulle dock gärna vilja att du förklarar dig, om det inte är för mycket begärt.

      Väldigt tråkigt det här. Jag mår, vilket du säkert förstår, inte alls bra. Fan, min son har dött. Kan du inte förstå det? Och du känner till mina övriga problem! Det viktiga är väl ändå att jag försöker ta till mig kritik och att förändras?

      Men när du inte svarar mig på mina frågor utan bara bespottar mig har jag mycket svårt att förstå vad jag gjort dig – förutom att länka till din blogg. Du har inte ens svarat på min kommentar på Eskapix hemsida.

      Har jag gjort något fel så ber jag återigen om ursäkt. Men faktum är att jag läser din blogg, varför jag fortfarande länkar till den under ”Bloggar jag läser”. Det är inte samma sak som att ”bli sammankopplad med mig”. Jag vill inte att det ska vara så här mellan oss, Stewe.

      Tacksam för svar.

      mvh, F. G.

      Gilla

  5. Svar: Bett dig trevligt att lägga ned, och bett dig otrevligt, utan resultat.
    Konsekvensen är din.

    Gilla

Kommentera

 
