Marmeladkung utan sin princessbakelse…?

Det händer så mycket i mitt liv att jag vet vart jag ska börja.

Mina läsare vet hurdan min psykiska hälsa är. Det är uppgångar. Och så finns det ned-

gångar. Och kort sagt: Jag mår inte bra.

I helgen som gått var jag ensam, utan mitt blivande barns moder. Hon var i Uppsala. Och jag och en vän, Victor Nikolajeff, som jag jämte Johan Engelbrektsson, dedikerat min diktsamling till, umgicks och festade. Han fick en extrem migrän runt 11. Jag gick på krogen. Själv. En öl. Ett bord. Jag. Men väldigt många kom. Även frestelser. Men trots vad alla tror så har jag inte varit otrogen.

Trevligt nog fick min kvinna ett anonymt samtal från en pojke/kille/man i måndags. ”Bara så du vet: F. G. vrålhånglade med en tjej utanför Buffalo [puben där jag var] i fredags.”

Jag förstår inte vad vissa människor tänker med. Man ska tydligen skada mig och min drottning, min princessbakelse! Men hon föll inte för detta. Jag berättade allt som hänt och det finns ingenting som ens kan liknas i otrohet i mitt agerande! Jag skulle aldrig skada min kvinna pa ett sadant vis!

Men. Vare sig jag eller Jennifer har mått bra sista tiden – av olika, men snarlika, orsaker. Och jag fick reda på att det redan var bestämt att vi ska bli särbo, att Jennifer ska flytta på söndag. Det är inte helt klart än. Men vi kommer inte bryta upp. Vi älskar varandra! Men hur man än ser på det så blir undertecknad marmeladkung i detta ödets år 2008 utan sin drottning! Tråkigt. Men kanske ändå bäst för oss båda. Relationen består. Tråkigt för de som vill skada oss.

~ av Fredrik F. G. Granlund på tisdag, 27 maj, 2008.

3 svar to “Marmeladkung utan sin princessbakelse…?”

  1. Idioter finns det gott om, men man förundras varje gång över att de kan göra så som de gör.

    Anyway; Skönt att det är på uppgång! Snart är det nog ännu bättre. Håller tummarna för allt jag orkar! Ta hand om dig!

    Gilla

  2. Vilken kvällstidningsrubrik…
    Det ordnar sig säkert mellan dig och miss maräng, bara ni är söta mot varann.
    Sköt om dig, så hörs vi när vi ses- eller tvärtom.

    Gilla

  3. Juniorjack och Stewe: Jag och min princessbakelse ÄR söta mot varandra. Vi arbetar på våra problem i bl.a. familjeterapi. Förhållandet är dock inte på uppgång. Men jag tror att vi är så långt upp (eller ned, beroende på hur man ser på det) på den skalan som vi kan komma – och nu lär det snart bana utför (eller uppför). På ett gott och positivt sätt (för det har hänt för mycket den sista tiden, alldeles för mycket!) Förhållandet är inte bra! Men vi jobbar på det. Och även om det nu blir som så att vi blir särbo så går vi ändock inte isär. Som tur är.

    Tack för era kommentarer! De värmer!

    Mvh, F. G.

    Gilla

Kommentera

 
