Allt ont kommer samtidigt!

Problem, problem, problem. Mitt liv i tre ord!

Men man ska minnas att kineserna har samma ord for kris och möjlighet… Så man skulle kunna säga att mitt liv ar en möjlighet, bara det att jag inte alltid har det så lätt i mitt privatliv och att jag tack vare min mörka, pessimistiska natur (tyvärr) omedvetet väljer att se det negativa i saker och ting…!

I veckan som passerat har min dator kraschat. jag har inhandlat en ny hårddisk, ominstallerat Windows och arbetar hårt för att få allting att fungera. Tangentbordet fungerar sisådär.

Dagen efter pajade min TV. Och lustigt nog inser jag nu hur beroende jag faktiskt har blivit av den. Men nu har jag ordnat en någat större men samtidigt äldre TV, som fungerar för tillfället. Men det ar väldiga problem med den. Och jag är inte direkt nöjd, ännu, men tryggare nu när jag åtminstone kan kika på fotbollen.

Igar fick jag celebert besok, Rickard Berghorn kom och hälsade pa mig i Mariestad, och vi festade och dskuterade litteratur. Oerhört trevligt! Ovärderligt!


Jag och Rickard har nu bestämt att vi ska samarbeta med en novell om detta besok, och ordna publicering av dito genom gemensamma kanaler. Jag ser verkligen fram emot detta, och kanske till och med börjar skriva redan ikväll. Samarbetet inleds genast!

///

Jag vill avslutningsvis framhålla att jag är ytterst tacksam for alla de kommentarer ni, mina läsare, givit mig. Självklart ska jag kommentera och diskutera och argumentera med er. Och snarast! Bara jag fixat datorn lite bättre. Men mina svar ska inte låta vänta på sig. Det ska heller inte dröja innan mitt tangentbord klarar av att hantera de svenska bokstäverna. Håll ut! Själv har jag / dessvärre / inget val…

~ av Fredrik F. G. Granlund på söndag, 15 juni, 2008.

9 svar to “Allt ont kommer samtidigt!”

  1. Fy fan vad surt F.G! Vet exakt hur det känns när allt pajar på samma gång. Förra sommaren rök datan, Tv-spelet, Mobiltelefonen och Stereon inom loppet av tre dagar! Snart är novellen ”Destination Okänd” klar för en total slakt av dig min vän. Tro det eller ej, men jag ser fram emot all konstruktiv kritik och allt frågasättande som kan komma att uppstå 🙂 Hoppas du får ihop burken och allt vart efter så du kan läsa den! / J.J

    Gilla

  2. Namen, vad trevligt (eller otrevligt) att det onda flyter pa inte bara for mig, utan aven for andra. Murphys lag! Trakigt later det iaf nar du beskriver sadana otroligt jobbiga tre dagar.

    Jag tar emot din novell och kommenterar densamma utan nagra som helst problem. Jag ser fram emot det! Ska valdigt kul att fa ta del av ditt alster!

    Min dator fungerar igen, forresten. Men mycket arbete aterstor, ex att fixa tangentbordet, kan ju inte anvanda de svenska bokstaverna nu, och sedan ska jag byta grafikkort, och lyckas lista ut hur i helvete jag ska fixa sa att jag kan anvanda min gamla harddisk, med all information, med ALLT, vilket i dagslaget inte fungerar. Sa jag har alltsa inte tillgang till nagat gammalt i dagslaget.

    Tack for kommentaren!

    Gilla

  3. Om jag säger så här: Bilden på dig är jättebra, men varför – varför! – pubba den på mig?? Rent skamlöst, äffgee.

    Gilla

  4. Fan, vad dekadenta ni är, slashasar…! 😉

    Gilla

  5. haha! Jag är helt enkelt en dekadent snubbe, Pål. Slår man upp ordet i svenska ordlistan betyder det bara några saker jag vill få in i ordets bemärkelse, men det är ändock sant. Både jag och jag är ganska dekadenta. 😉

    Och att jag är en slashas. Jajamensan. En trött och grinig kille, deprimerad som fan! Märker du inte vilka snedsteg och hur deprimerad jag är här på bloggen? Ska ta och slänga ut en bättre bild på Rickard som han själv är nöjd med.

    Har du inte någon blogg, Pål?

    mvh / F. G.

    Gilla

  6. Jag tyckte bilden på Rickard var helt okej, förutom att han såg dekadent ut, he he…
    Blogga själv? Nja, jag nöjer mig nog med att parasitera på andras bloggar. Jag är lite trött på att vara killen som skrev en roman för tio år sedan och som någon enstaka läst och en och annan hört talas om. När/om min nästa roman kommer ut tänker jag bli lite mer officiell, om inte annat så i rent PRsyfte. Egentligen hade jag inte ens tänkt skriva på andras bloggar men så blev det som det blev…
    Du har en klinisk depression vad jag förstått, men bloggen i sig handlar mest om hur du försöker reda upp din situation, inte så depressivt om du frågar mig. Grattis till att de t o m hört av sig från västerlandets Mecka (New York) om dina recensioner.

    Gilla

  7. Pål Eggert:
    Jag ansåg också att bilden på Rickard var bra, till och med väldigt bra – särskilt fototekniskt sett. Men jag måste ju självklart lyssna på mina vänner och läsare. Nu är det som så att min hemdator kraschat, men så fort det är möjligt ska jag skicka Rickard samtliga bilder på honom, och han ska själv få välja ett fotografi som han är nöjd med, som sedan kommer att publiceras på denna min blogg.

    Att du sedan parasiterar på andras bloggar – det får stå för dig. Själv anser jag att det är fantastiskt trevligt att du hittat hit till marmeladkungen, och det faktum att du gör väl genomtänkta inlägg/bloggkommentarer gör inte saken sämre. Att jag vidare läst dig genom åren i Minotauren gör heller inte det saken sämre…

    Det var väl Ars Moriendis du skrev och fick publicerad. Om jag inte missminner mig, med Björn Knutsson som redaktör – som även jag haft som redaktör. Dessvärre har jag inte läst din roman, men skulle gärna göra det om du har ett ex över. Att du när nästa roman kommer ut blir mer officiell – tja, det är något jag personligen längtar efter, även om jag på sätt och vis redan är officiell i och med denna min blogg… och mina andra klavertramp i massmedias offentliga, kalejdoskopiska spegel.

    Det stämmer för övrigt att jag har en (mycket svår) klinisk depression. Och jag bugar och bockar abstrakt i och med ditt uttalande att marmeladkungen handlar om hur jag försöker reda upp min situation. Det är inte alla som förstår det. Det är väl också vad jag menar, samtidigt som jag på sätt och vis även ämnar vara naiv, locka till kommentarer, skriva min sanning, vad jag anser om saker och ting.

    Att man hört av sig från USA och NEW YORK om mina filmrecensioner bevisar bara vad jag redan visste, trots att mitt självförakt är totalt, och min självkänsla är i bott – att jag KAN göra något rätt, även om det inte är bra. För jag strävar alltid efter att bli bättre, i mitt skrivande och i mitt liv – som människa!

    Mvh, F. G.

    Gilla

  8. ”Det var väl Ars Moriendis du skrev och fick publicerad. Om jag inte missminner mig, med Björn Knutsson som redaktör – som även jag haft som redaktör. Dessvärre har jag inte läst din roman, men skulle gärna göra det om du har ett ex över.”

    Ars moriendi – konsten att dö” ja, och du ser, du har hört talas om den men inte läst den, som jag skrev ovan. Men jag ska inte överdriva, att ha fått ut en roman på ett förlag, även om det var litet, är särskilt, och har sporrat mig genom alla år. Kan man göra något en gång kan man göra det två gånger så att säga.

    Gilla

  9. Pål: Jag skulle ha läst den för länge sedan bara den fanns i större omfattning. Dig läste jag tidigt i bland annat Minotauren, och fick snart kontakt med Björn Knutssons bokförlag Paradishuset. Tyvärr, måste jag säga, var upplagorna väl små, liksom hans nuvarande böcker på Schakt bokförlag. Tyvärr. Fasen, jag publicerade mig i Schakt 004: Krälande Cthulhu och andra bedrägliga blindskär, och den boken kom ut i bara drygt 80 exemplar. Synd på ett i övrigt fantastiskt och välbehövt förlag som ger unga och hoppfulla skribenter möjlighet att nå ut med sina texter. Synd bara, som även du menar, att inte fler får möjlighet att läsa våra texter. Om något halvår eller så lägger jag kanske ut den novell jag medverkat i nu nämnda Schakt-bok här på Marmeladkungen. Och, tro det eller ej, men det leder faktiskt till att fler människor läser novellen. Jag älskar möjligheten att få fler läsare via min blogg!

    Du ska dock ha all kudos för att du lyckats få ut en roman. Tro mig, jag vet att det inte är det enklaste. I vissa fall kan det dock räcka med en roman. Kolla bara på Johan Theorin, ett exempel jag ofta pekar på här på Marmeladkungen! Vilka framgångar han har med Skumtimmen!

    Vår tid kommer! 🙂

    Mvh, F. G.

    Gilla

Kommentera

 
