Marmeladkungen i New York?

Det är midsommarafton!

Min blogg har slagit nytt rekord: första gången över 100 unika besökare på en dag, 16 juni, 105 unika besökare. Och det ligger i. Min blogg ligger runt 50-60 unika besökare per dag, och det ökar. Man hittar till Marmeladkungen, och kommentarerna flödar in. Jag får beröm från både ett håll och från många andra.  Detta glädjer mig verkligen!

Vid skrivandes stund är det midsommarafton. Och vad gör en marmeladkung annat än umgås med sin kvinna och dricker lättöl istället för folköl (alla minskningar av alkoholkonsumtionen är av godo och ett väg i rätt riktning) och lite midsommarsnaps?

Mitt emotionella liv går långsamt, långsamt, lååååångsamt framåt. Men mitt skribentliv går samtidigt så in i helvete UPPÅT. Aktiekursen i Fredrik F. G. Granlund stiger markant, hårt, vansinnigt, det går så långt att det går så högt.  Läs vidare!

Det går så långt att att hjärta går ned till anus. Det är verkligen som så att jag håller på att sätta hjärtat i anus!

Jag har haft en bra dag. Jag och min kvinna, Jennifer Schenck, hade ämnat äta surströmming. Dagens höjdpunkt! Men just därför har detta för mig varit en midsommarafton jag aldrig kommer att glömma… En picknick på baksidan av huset där vi bor blev ett illamående för den modige F. G. som faktiskt vågade smaka men också nästan kräktes många gånger om. Min sambo klarade av lukten, då hon arbetat inom äldreomsorgen, men insåg att det i hennes gravida tillstånd inte var lämpligt att våga sig på något som hennes man nästan kräktes utav och som hon dessutom till utseendet (liksom undertecknad) fann särdeles obehagligt. Och trots allt är surströmming rutten, eller jäst, fisk. Jag kan nu tala av egen erfarenhet, och måste erkänna att min kvinna valde rätt. Men jag kommer alltid minnas denna dag – och ångrar vare sig att jag öppnade burken eller att jag faktiskt smakade.

Men när det gäller de positiva nyheterna måste jag nog för att överhuvudtaget låta någotsånär vettig (om det är möjligt vad gäller mig) ta nyheterna i punktform:

  • Under veckan som gått har min dator kraschat. Först fixade jag allting, men nu vägrar Windows starta, trots att jag vet att allting ska fungera. Det är inte enkelt detta med BIOS-inställningar. Därför blir mina svar på mejl, samt uppdateringar på min blogg smått opålitliga den närmaste veckan eller så. Ni som väntar – stå ut!
  • I dagarna har jag, efter att man i USA läst mina engelska filmrecensioner, blivit erbjuden att börja skriva för en filmgrupp med centrum i New York. Själv ser jag ned på mina engelska filmrecensioner, anser att de skulle kunna vara så mycket bättre än vad de är. Dessutom har jag bara skrivit 5-8 stycken. Samtidigt anser jag att de är aningen bättre än de svenska. Ändå blir dessa såpass uppmärksammade att man erbjuder mig att börja recensera för andra grupper, och i betydligt större skala, och även i tryckt form. Vi får se hur det blir. Bara att bli erbjuden detta är oerhört smickrande, och det gör mig väldigt stolt med tanke på hur få engelska recensioner jag fått publicerade.
  • Min blogg har slagit nytt rekord: 105 unika besökare på en dag. I torsdags.
  • Jag och en god vän, en förebild, samarbetar på en novell om OSS I MARIESTAD som vi gemensamt ämnar publicera i ett format som jag egentligen inte är van vid.  Undrar du var? Det kommer!
  • Jag och (som jag skrivit tidigare, min beundrare – han hjärtar sina i:n med F. G.:n 🙂 ) Stewe Sundin blir buksvågrar i och med att vi publiceras tillsammans i nästa nummer av tidskriften Eskapix. Jag med min kanske bästa novell till denna dag, och han med en riktigt bra novell även den, efter kommentarer från mig och C. J. Håkansson. Jag blir dessutom redaktör a´Swedish Gore Film Societys vägnar för filmsektionen av Eskapix nr 6.
  • Jag har minskat mitt öldrickande från folköl till lättöl! (Alla steg i rätt riktning är ett steg ifrån fel riktning!)
  • Jag har fått en psykolog, om än en PTP-psykolog (på svenska en praktiserande terapeut – och läs gärna – om du inte redan gjort det – vad som står inom ovanstående parentes)
  • Min kvinna har fått egen lägenhet, flyttar snart dit – vilket tynger mig. (Men tyvärr, alla ni som vill oss illa – jag har fortfarande inte varit otrogen. Vi kommer fortfarande vara tillsammans, men särbo, och jag kommer att med tiden sälja min lägenhet och flytta ihop med min kvinna och mitt barn. Det blir dessutom gemensam vårdnad. Ni kan sluta ringa. Min kvinna litar på mig! Och jag litar på min kvinna!)
~ av Fredrik F. G. Granlund på fredag, 20 juni, 2008.

Kommentera

 
