Marmeladkungen fyller ett år!

Idag den 10 juli, i detta nådens år, 2008 fyller bloggen Marmeladkungen 1 år. Och det har varit ett framgångsrikt år för mig och för min blogg. Vid skrivandes stund:

Totalt antal besök: 10,651

Flest besökare: 105 — Måndag, 16 juni 2008

Inlägg: 85

Kommentarer: 225

Kategorier: 15

Taggar: 460

* * *

Samtidigt har undertecknad under det förflutna året:

  • Fått reda på att jag ska bli far (Beräknat datum 3 augusti 2008)
  • Blivit publicerad filmkritiker för Swedish Gore Film Society (samt blivit kontaktad av andra filmorganisationer, bl.a. från New York.
  • Blivit publicerad i tidskriften Eskapix med min till denna dag kanske bästa novell: Köttets lust (publiceras i nästa nummer av Eskapix – nr 6)
  • Fått reda på att jag kommer att bli publicerad i nästa Catahya-antologi med novellen Paria
  • Fått reda på att jag kommer att bli redaktör för filmsektionen i tidskriften Eskapix – i samarbete med Swedish Gore Film Society.
  • Utvidgat min författarvänskap med flera riktigt bra vänner: Rickard Berghorn, Stewe Sundin, Christer Nestorsson och Erik Ekblad – ska särskilt nämnas. Även fått kontakt med en mängd olika andra författare och förlag som hjälpt mig eller jag hjälpt.
  • Fått diagnosen Klinisk depression, samt blivit sjukskriven
  • Blivit bokrecensent för bokförlaget Alastor press.
  • Fått dikter publicerade i tidskriften Komma.
  • Arbetat fram en framgångsrik blogg, särskilt sett till att det rör sig om en kulturblogg.
  • Publicerat en första sedan tidigare professionellt publicerad artikel på Marmeladkungen, av Jens Heimdahl.
~ av Fredrik F. G. Granlund på torsdag, 10 juli, 2008.

2 svar to “Marmeladkungen fyller ett år!”

  1. Kul att du tycker så, jag tycker detsamma.
    Du har framtiden för dig;
    solen i ögonen och förhoppningsvis skuggorna bakom ryggen.
    Mvh s.

    Gilla

  2. Tackar, tackar! Det kan inte bli sämre än vad det redan är – så förhoppningsvis ligger skuggorna bakom mig, även om några fortfarande dröjer kvar. Kanske blir det som så att jag föds när mitt barn föds…

    Gilla

Kommentera

 
