Marmeladprinsen har plötsligt problem – liksom hans föräldrar

Bästa vänner och läsare –

Min son, Vincent, har idag diagnosticerats ha hjärtproblem, två dagar gammal. Detta kom naturligtvis som en oerhörd chock för mig och hans mor! Hans högra hjärtkammare är betydligt större än den vänstra, och det är tre ganska stora hål mellan kamrarna eller förmaken som inte ska vara. Hans blod når aldrig den vänstra hjärtkammaren, och hans högra kammare arbetar alltså för ansträngt. Man hör ett väsande när man lyssnar på hans hjärta. Sammantaget innebär detta att hans syresatta blod blandas med hans icke syresatta blod, varför vi omedelbart måste åka till Göteborg och bosätta oss där på hotell, medan min käre lille son ska hjärtoperas på Östra sjukhuset. Hjärtfelet är en värre variant av något som benämns ADS.

Detta innebär oerhörda påfrestningar för mig och familj, och även om jag kan lova att försöka, så är det inte säkert att jag kan håller er, mina läsare, uppdaterade. Jag vet inte hur det ligger till med internetuppkoppling i Göteborg, och kommer troligen tillbringa dygnen på sjukhuset tillsammans med Jennifer och min son. Därför kommer min mobiltelefon vara avstängd. Vill ni något är det säkrast att ni skickar ett sms till min mobiltelefon: 0708-226439, så kan jag åtminstone försöka ringa upp – om jag orkar.

Eventuella blogginlägg kommer att handla om min sons tillstånd, om jag får möjlighet till det. Jag återkommer OM jag får internetuppkoppling.

Jag hoppas att ni alla ber en bön och håller alla tummar i världen för min lille Vincent!

(till Swegore – jag kan troligen inte höra av mig det närmaste, och jag hoppas att ni har all förståelse för detta).

~ av Fredrik F. G. Granlund på söndag, 20 juli, 2008.

Kommentera

 
