Den närmaste Vincent-tiden

Den närmaste tiden är den svåraste tiden.

Den svåraste tiden är vår tid.

Till alla er som undrar. Läget blir enligt följande: Jag, Jennifer och Vincent är nu inlagda på Kärnsjukhuset (KSS) i Skövde, på avd 46 Neonatal, rum 61. Där förblir vi till 11 augusti då vi åker till Göteborg för tester innan första hjärtoperationen på Vincent den 12 augusti. Då kommer man att strypa blodtillförseln till lungorna, samt troligen även laga ett läckage vid ena hjärtklaffen.

Sedan blir vi tre kvar i Göteborg, på sjukhuset eller på hotell, i minst två veckor för Vincent-observation dygnet runt, smärtstillande, kontroll av läkningsprocess, blodförtunnande medel, hjärtrytm-tester osv etc i all oändlighet.

Sedan följs detta av bortåt en månad på KSS i Skövde – där Vincent troligen kommer ligga på observation när läget stabiliserats tillräckligt för förflyttning.

Och fem till 11 månader blir nästa operation, då allt ovanstående upprepas, fast med en ännu värre operation.

Ni som vill är välkomna att komma och hälsa på oss på ovanstående avdelning. Det är dock säkrast om ni skickar ett sms till mig eller Jennifer först, så vi inte är utomhus eller någon annanstans (ex permission). Våra mobiltelefoner är avstängda inne på sjukhuset, så vi hör av oss om när vi sett att ni skickat meddelande.

~ av Fredrik F. G. Granlund på torsdag, 24 juli, 2008.

5 svar to “Den närmaste Vincent-tiden”

  1. Jag håller tummarna för dig min vän. Varken en förälder eller ett abrn är värd en sån smärta som ni har nu. Jag hoppas att allt löser sig och hoppas natten komemr då ni kan sova tryggt utan att oroa er för vad som ska hända härnäst. /Din vän, Norrköping

    Gilla

  2. Kom hem från Finland idag. Jag ryser bara jag hör talas om ditt barns hjärtproblem, en förälders mardröm. Hoppas det blir bättre efter operation.

    Gilla

  3. Hej FG

    Trots omständigheterna får jag ändå gratulera dej till er son. Blev väldigt gripen när jag läste om situationen. Hoppas verkligen att allt löser sej så bra det bara kan för er familj. Håller tummarna för att operationerna ska gå så bra som är möjligt /Hälsningar din gamla Magicvän

    Gilla

  4. Man loggar in varje dag med hjärtat i halsgroppen. Hoppas allt går vägen och att ni alla snart får komma hem som en riktig familj!!!

    Gilla

  5. Underbart att höra att inte bara vi är gripna av situationen – jag/vi uppskattar allt ert stöd!

    TACK!

    Gilla

Kommentera

 
