Brev till [censurerat-namn-och-förnamn], [censurerat-namn-på-stad]

Undertecknad är en idiot som skriver till vännen till en idiot –

Överväldigande vän,

du förödmjukar mig genom att vara vän med mig – men ändå inte! –
för jag förstår inte hur du någonsin kan uppskatta något jag skrivit
eller något jag varit eller något jag gjort eller inte gjort. Det är osannolikt. Allt
detta är osannolikt. Jag förstår inte hur du ens kan läsa dessa rader
när alla i min närmaste cirkel hela tiden säger till mig att jag bara
talar illa om dem; att jag lägger felet på dom… Men det är så mycket
jag inte förstår – hur man kan leva med någon och lämna den andre med
ilska och mer ilska när man lämnar, samt hur hårt svåra ord kan ta på
en annan fast man har chansen att redigera bokstäverna fast damen får denna chans – tja, det finns så mycket jag inte förstår, så mycket,
så mycket… Kvinnan är bara en aspekt av livet jag inte förstår…

Men jag tror jag förstår dig, [censurerat förnamn].

Mvh

Din vän i Mariestad

F. G.

~ av Fredrik F. G. Granlund på fredag, 15 augusti, 2008.

6 svar to “Brev till [censurerat-namn-och-förnamn], [censurerat-namn-på-stad]”

  1. Jag tror jag förstår DIG..
    Stå på dig, fortsätt skriva och fortsätt dikta min vän.
    Mvh s.

    Gilla

  2. Tjena herr Marmelad. Klistrar in din blogglänk på Avgrunden om det känns allrajt?

    Gilla

  3. hehe. Låter svinbra, båda två. En länk kommer under ”Bloggar jag läser” till din blogg, som ska upplevas.

    Stewe: Vet inte om du inser att brevet till dig i sig är en prosadikt – fast jag är ju galen själv och hoppas att du förstår, vilket jag tror du gör – eller hur var det nu?

    // effgee

    Gilla

  4. Jag anser du borde sluta använda andra människors namn,
    speciellt sådana som inte gillar dig eller vill förknippas med dig.
    Vad jag vet har ”s” tagit avstånd från dig gång på gång.

    Gilla

    • Du har helt rätt, men när jag skrev detta inlägg var jag och Stewe vänner, varpå han in person godkände att jag publicerade detta. Varför det sedan blivit som det blivit är mitt fel, och jag har försökt att rätta till problemet mellan oss gång efter gång, men utan orsak. Att sedan Stewes vänner, vilket jag förstår att du tillhör, håller på och fortsätter att påpeka sådant här är bara onödigt. Jag har redan hört det alltför många gånger. Fråga gärna Stewe vad jag gjort honom, och hur han betett sig mot mig – om du nu överhuvudtaget har kontakt med honom. Detta brev är hur som helst godkänt för publicering innan jag publicerade det. Därför har jag nämnt hans namn.

      F. G.

      Gilla

  5. Efter påtryckande, så onaturligt dåliga att jag inte ens publicerar dem, väljer jag, för att få tyst på tjatet, även om personen brevet en gång i tiden riktades till godkände det då och dessutom uppskattade det, att censurera namn och plats för att få slut på eländet. Hoppas att detta är okej för alla andra som läser mig. Sjukligt detta.

    Tack för det televerket.

    Gilla

Kommentera

 
