Platser INGEN vill besöka eller ens se. Del I

Insåg under dagen att något jag saknar på många bloggar är foton eller beskrivningar av udda platser man absolut INTE vill besöka. Vet, då jag läst eller ögnat igenom böcker i ämnet, att det finns intresse för sådant. Och sedan några dagar tillbaka har jag haft tillfälle att ta kort på en sådan plats, och idag blev det äntligen dags. Del I i Platser INGEN vill besöka eller ens se:

(Foto: Fredrik F. G. Granlund.

På väg mot Pressbyrån vid Östra Sjukhuset i Göteborg; strax utanför Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus)

Det är min ambition att följa upp detta blogginlägg med fler foton och beskrivningar av platser man inte vill besöka eller ha anledning till att besöka. Kort sagt: skrämmande platser. Kommentera gärna!

Jag har själv inte sett detta koncept tidigare på någon blogg, men någon gång ska vara den första! Hoppas det är uppskattat, och jag tar gärna emot liknande, skrämmande kort via mejl på anson@passagen.se så publicerar jag bra sådana här på Marmeladkungen. Räkna med att få svar på era mejl!

(Avslutningsvis ska inom parentes tilläggas att jag först tänkte publicera ett kort på mig själv och skriva om människor INGEN vill se… 🙂 Men som tur är (?) valde jag att koncentrera mig på platser man inte vill besöka istället för människor man inte vill träffa… Har ni sett detta koncept tidigare – hör av er! Länka eller kommentera.)

~ av Fredrik F. G. Granlund på söndag, 17 augusti, 2008.

Kommentera

 
