Lennart Svensson – vinnaren av Marmeladkungens diktsamling

Först och främst vill jag tacka alla deltagande parter, vilket i sig innebär,

Lennart Svensson, från brödrabloggen Svenssongalaxen – som var ensam deltagande i tävlingen. Jag får alltså samtidigt tacka honom för bidraget.

 

Fast jag blir ju förstås lite besviken på att inte fler ville vinna min diktsamling Annorlunda men ensam. Fast det får jag bli. Det handlade nämligen inte bara om att jag vill bli läst: jag ville särskilt få förslag från mina läsare till förbättringar på bloggen Marmeladkungen.

Här följer Lennart Svenssons förslag, tillika tävlingsbidrag:

Så mina idéer för Marmeladkungens utveckling. Personliga texter är 
sånt som är roligt, gärna lite ambitiösa eller halvambitiösa – typ 
memoarer, kåserier ur vardagen och sånt. Halvlånga inlägg, lagom för 
skärmläsning är generellt ett bra tips; skriver man för långt tröttar 
man ut.

Sedan läser jag gärna enklare noveller (parodier, refuserat material 
osv) och dikter. Speciellt dikter lättar upp, och passar bra att läsa 
på skärmen.

Sedan vet jag att du recenserar saker professionellt, men boktips och 
-anmälningar vore också skoj att läsa på bloggen. Liksom film- och 
musikdito.

Allt detta må verka ambitiöst. Det tar förvisso tid att skriva 
kåserier och recensera böcker. Men mina tips är det likafullt.
Har själv lite olika projekt på min blogg (bokprat, fantasyföljetong, 
memoarer, dagboksblad etc), och det lustiga är att ju bättre man 
skriver, dess färre kommentarer får man…! Ett fulländat inlägg är å 
andra sidan fulländat, så vad finns att tillägga?

Än en gång grattis Lennart! Jag ska försöka nyttja dina förslag och ta åt mig. Det kan dock ta någon vecka eller så innan diktsamlingen Annorlunda men ensam dyker ned i din brevlåda då jag fortfarande är kvar på Östra Sjukhuset i Göteborg. Vill du ha diktsamlingen signerad är det bara att säga ifrån, vilket också gäller om du vill ha en specifik dedikation. Du har vunnit och vinsten innehåller valmöjligheter.

Och avslutningsvis till mina läsare: det går bra att komma med förslag även nu i efterhand. Kommentera exempelvis detta blogginlägg och föreslå på. Jag läser allt. Och då menar jag verkligen allt.

~ av Fredrik F. G. Granlund på torsdag, 21 augusti, 2008.

Kommentera

 
