En tidig födelsedagspresent?

Igår hände en underlig sak – inte underlig i sig, men underlig för mig.

Jag var tillfälligt hemma i Mariestad med min kvinna och son, skulle för första gången hem till Mariagatan med Vincent, vilket bara det kändes stort, så att han skulle få lite mat i sin lilla, lilla kropp – och samtidigt få se sig om lite, bara mysa. Vi var alltså på väg HEM för första gången på nästan sex veckor.

Då träffade jag på en gammal bekant. Han är i och för sig inte gammal eller någon gammal bekant i meningen före detta bekant, utan snarare en ung och bra kompis/vän från mitt förflutna som var oväntad att träffa. Och mer oväntat skulle det bli.

Jag tror att han såg på mig hur deprimerad jag verkade. Han frågade i alla fall hur det går med oss, varpå jag frågade om han hört (ryktesvägen) vad som hänt.

”Nej”, sade han och log. ”Jag läser din blogg!”

Jag överraskades totalt.

”Okej”, sade jag. ”Kul. Att du inte kommenterar oftare?” Jag är i alla fall bara hemma för dagen på permission. Ska sova på KSS i Skövde i natt, och i morgon fyller jag år. Så då…”

”Det vet jag redan”, avbröt han mig.

”Hur då?”

”Det står på Facebook!”

Min överraskning visste inga gränser. Tyvärr ringde min mobiltelefon just då, varför vi inte hann talas vid mer. Men hur som helst tog jag detta som en tidig födelsedagspresent – att vänner och bekanta ur mitt förflutna faktiskt läser min blogg, om mitt liv och om mina intressen och om mitt kall. Underbart att ni, mina läsare, faktiskt intresserar er…

TACK!

(Då jag fyller år idag är det enda jag kan önska mig av er – är att ni kunde kommentera lite fler inlägg, så jag kan få reda på vilka som läser mina bokstäver här på Marmeladkungen…)

~ av Fredrik F. G. Granlund på onsdag, 27 augusti, 2008.

6 svar to “En tidig födelsedagspresent?”

  1. Man måste ju hålla koll på dig… 🙂

    Gilla

  2. Då det enda jag kan svara på denna kommentar är:

    ”JO! för annars håller ingen koll på mig…”

    samt att jag uppskattar dina kommentarer, särskilt de igår, i person… Du kanske vill att jag ska skriva ut ditt namn? Jag gör nämligen inte det utan tillåtelse.

    Mvh, F. G.

    Gilla

  3. Det har du min tillåtelse att göra.
    Hoppas födelsedagen passerade smärtfritt och att du tänker på att det är ”bara” 365 dagar kvar till nästa.

    Gilla

  4. ah, tack! Bra att veta inför framtiden…!

    Gilla

  5. Grattis i efterskott 😀 Hoppas de går bra med dig å familjen? Gillar att läsa din blogg 😀 Nyfiken på eran son 🙂

    Gilla

  6. Jag bugar och tackar abstrakt, Veronika. Kul att läsa att även du funnit vägen till min blogg, samt att du uppskattar vad du läser. Några önskemål/klagomål? Hör av dig!

    Gilla

Kommentera

 
