Marmeladkungen som idiot

Förbehållningslöst får jag reda på hur människor som läser mig också idiotförklarar mig i diverse sammanhang, särskilt för vad jag skriver här på marmeladkungen.

Nu kan jag därför också avslöja vad som inte alls är någon hemlighet, vilket också de allra flesta läsare borde insett vid detta lag, att jag faktiskt är en STOR idiot, dessutom en psykiskt störd sådan, samt att jag faktiskt förtjänar att idiotförklaras för vad jag skriver om och på det sätt jag skriver här på Marmeladkungen.

Samtidigt är ni, mina läsare, intresserade – och marmeladkungen röner ständigt nya läsare liksom framgångar. Samma sak gäller mitt författarskap – jag efterfrågas i allt större skala.  Därför måste jag göra något rätt…

Man kanske måste få ta emot skit och höra exakt hur STOR idiot man är för att bli en bra författare? Det är tragiskt att man måste vara missförstådd, liksom att människor i allmänhet är enkelspåriga, har svårt att ta emot den svåra sanningen samt inte kan se saker och ting ur olika synvinklar. Eller helt enkelt väljer en sida.

Det är inte direkt lustigt hur enkelspåriga vi faktiskt är.

~ av Fredrik F. G. Granlund på lördag, 6 september, 2008.

4 svar to “Marmeladkungen som idiot”

  1. Ryck opp di oldtimer, å trösta di med att idolen theorin kommer med en ny roman snart.
    nattfåck heter den och handlar om gerlof in action på öland.

    Gilla

  2. Åh, du är väl för snäll. Men jag har väl aldrig ryckt ned mig, kära Alice? Jag har väl alltid varit trösterik och trevlig? Gillar förresten din blogg.

    bästa
    F. G.

    Gilla

  3. Som offentlig person (så som jag ser dig eftersom du lyckats med något som av O S S andra inte lyckats med) så hamnar man ofta i skottgluggen för avundsjuka, kritik och ”hate-N-love”-anfall. Vilken författare, skapare eller predikant har inte fått utstå onödigt mycket påhopp?

    – Avundsjukan är den moderna människans största fiende. Människor använder alla metoder för att trycka ner andra, för att få en gnutta bekräftelse i sina egna sorgliga liv. Jag citerar Metallica; ”Kill´Em All!”.

    Forza F.G! Skaka av dig dessa falska påståenden, ty de är falska!
    Högaktningsfulla Hälsningar; Jr Jack

    Gilla

  4. Bäste Juniorjack –

    Du inser vad de allra flesta misslyckas med. Jag ÄR och GÖR MIG SJÄLV till en offentlig person, då jag lämnar ut mig i vad jag skriver och tänker och tycker och mitt beteende i brev, i person, på min blogg, i mina noveller, romaner, dikter etc. Kolla ex. bara senaste recensionen av min diktsamling på Svensson-galaxen.

    Du inser vad även jag gör: att det är en följd av det offentliga levernet – som jag själv valt. Och det blir allt större, varför kritiken blir dito, dito… Tyvärr är jag såpass känslig att jag inte alltid kan tackla kritik bakom min rygg på rätt sätt (om det nu finns något).

    Samtidigt är det jag som valt det. Eller hur är det nu? Har jag verkligen valt? Jag ser författarskapet som ett kall. Jag föddes inte till författare/poet, men blev det. Och sedan fanns inget alternativ.

    Tack för dina underbart trevliga ord!

    Bästa hälsningar

    F. G.

    Gilla

Kommentera

 
