Reaktion från ögonvittnet George

Saxat ur ögonvittnets svar rörande mitt föregående inlägg:

”Jag måste nog tyvärr meddela att jag inte kan be Anders ge sin syn på händelsen då vi inte längre har kontakt, vi flyttade båda ifrån Mariestad för många år sedan. Eftersom jag inte heller läst Mariestadstidningen på länge så har jag inte heller märkt att du däri uppmärksammats då och då för ditt författarskap.

Jag ska givetvis ge dig all information som jag kan minnas om den där dagen när du föll från taket: Jag och Anders stod i backen ner mot domus, jag kan inte minnas gatans namn men vi stod ganska långt upp på vänster sida (alltså, samma sida som taket, ej på ”Buffalosidan”), antagligen med syfte att se över de som stod på gatan så att säga närmast karnevaltåget. Vår position gjorde alltså att vi stod lite snett bakom taket där ni satt. Jag minns inte hur många ni var eller något sådant och jag kan ha fel här, men föll du från sittande position? Det är så jag minns det i alla fall. Vi stod så att vi såg när du tog i marken i alla fall. Det är jag fullständigt säker på. Och jag minns det verkligen som just ett handlöst fall, som ett riktigt skolexempel på ett handlöst fall. Sen blev det lite liv såklart men vi stod kvar i backen och kunde hela tiden se vad som hände. Det är ifrån den situationen som jag minns ditt ansikte och hur blekt det var. Och att ögonen, munnen och näsan var helt röda eller mörka. Som jag minns det vände någon på dig men du kanske vände dig själv, var du vid medvetande då, strax efter fallet? Vi gick några steg nedåt för att se bättre men då blev det för trångt och vi tog oss bort mot torget. Sen minns jag egentligen inte så mycket mer, förutom att jag, när vi cyklade hem mot Ullervad hittade ett ganska stort förstoringsglas på Sandbäcksvägen som jag har kvar fortfarande någonstans.

Jag hoppas mina upplysningar kan vara till någon nytta för dig. Jag kan i alla fall garantera dig att det direkt syntes att det var illa, att det blev en jävla smäll helt enkelt.

Jag ska fortsätta läsa din blogg om dig och din lilla familj och jag hoppas att allt kommer att gå bra!

Med vänliga hälsningar
George [censur]

Vad ska man säga? Jag vet att fler än jag är intresserade av vad som egentligen hände den där dagen 1998, men undertecknad måste – av naturliga skäl – vara mest intresserad av oss alla, med tanke på att min då svåra hjärnskakning mördade i det närmaste alla hjärnceller som hade något minne om olyckan, om vad som verkligen hände.

Detta var särdeles Intressant. Någon mer som kan berätta om mitt fall från taket? All information emottages med oerhörd tacksamhet! Ni behöver inte bli publicerade här om ni inte vill. Skriv gärna till mig på anson@passagen.se och berätta vad ni minns.

ETT STORT TACK TILL GEORGE!

~ av Fredrik F. G. Granlund på måndag, 22 september, 2008.

Kommentera

 
