Essäisten Fredrik F. G. Granlund

Det är officiellt: undertecknad publiceras med min första essä/artkel, tillsammans med Lovecraft-kännaren Martin Anderson, i nästa nummer av Eskapix (nr 7). Redaktören Henrik Holmström har i dagarna gått ut med denna nyhet, vilket naturligtvis glädjer mig. Och såväl jag som herr Andersson reagerade enligt följande på korrekturet: LÄCKERT!! Detta bådar mycket gott inför nästa Eskapixnummer! Här kan du läsa om detta på tidskriftens redaktörsblogg.

Så skaffa nästa nummer av Eskapix! Det kan du beställa här.

~ av Fredrik F. G. Granlund på lördag, 22 november, 2008.

5 svar to “Essäisten Fredrik F. G. Granlund”

  1. Ska bli kul att läsa. 🙂

    (Jag korrläste förresten delar av Catahyas kommande novellsamling nyligen. Gillade din novell!)

    Gilla

  2. Visste inte du läste min blogg, Maria. Samma sak gäller Eskapix – men det är klart: vi författare/skribenter läser väl allt inom de fantastiska genrerna?

    Men tackar, tackar, ödmjukast för den trevliga kritiken. Trevligt att du korrekturläst min novell, mycket trevligt. Något särskilt du ändrade? Vill du inte skriva ut det här går det bra via mejl: anson@passagen.se.

    Har inte hunnit kika värst mycket på boken än annat än dess layout, titlar, författare, med tanke på min sons situation. Jag har alltså ännu inte läst alla noveller, men den ser bra ut och jag är glad över att ingå med denna novell!

    Hoppas jag hör av dig igen, kära Vildvittra!

    mvh

    F. G.

    Gilla

  3. Jag tittar in här någon gång ibland. Och visst läser jag Eskapix, det har jag gjort sedan första numret. 😉

    Jag minns inte om jag ändrade något i din novell, men om jag gjorde det så var det inget särskilt. Jag har inte lagt mig i texterna som sådana, utan bara rättat stavfel och liknande.

    Gilla

  4. Maria: Vad säger du om att utbyta länkar? Du länkar till Marmeladkungen och jag till Vildvittra?

    Gilla

  5. Visst. 🙂

    Gilla

Kommentera

 
