Tidskriften Komma har nu publicerat två av mina texter i pdf-format

Jag önskar härmed uppmärksamma den eminenta, och särdeles intressanta tidskriften Komma, vilken jag medverkat i vid några tillfällen. Nu har nämligen tidskriften ifråga (nyligen) valt att publicera äldre nummer i pdf-format på sin hemsida (under ‘artikelindex‘). Och här kan man bland annat finna en novell samt en prosadikt från min penna. Mycket nöje!

(Novellen) Plikten av Fredrik F. G. Granlund (sid 74-78)

(prosadikten) Slit ut dig! av Fredrik F. G. Granlund (sid 66)

~ av Fredrik F. G. Granlund på onsdag, 26 november, 2008.

3 svar to “Tidskriften Komma har nu publicerat två av mina texter i pdf-format”

  1. Intressant. Jag vet att jag sett dessa nummer i handeln (antagligen anrika och välsorterade Hedengrens i Stockholm), men visste inte att du medverkade. Gillar novellen – blir fortfarande förvånad över hur snabbt och mycket du utvecklats som författare.

    Ser också att Maria Vedin medverkar, poeten men också science fiction-författaren som publicerats i Jules Verne-magasinet bl.a. Jag erbjöd henne en gång att bli medlem i det numera avslumrade Weirdwriters, men morgonen hon ringde råkade jag vara MYCKET trött och yrvaken. Efter ett kort och förvirrat samtal hörde jag inte mer av henne, vilket jag har förståelse för… :-/

    Gilla

  2. Aleph/Rickard: Gillar novellen – blir fortfarande förvånad över hur snabbt och mycket du utvecklats som författare.

    Mycket trevligt att du läste den, samt uppskattade den. Jag kan bara tacka för kommentaren, och hoppas att fler följer ditt exempel och läser min novell Plikten. Det är bara att följa länken i detta inlägg.

    >Ser också att Maria Vedin medverkar, poeten men också science fiction->författaren som publicerats i Jules Verne-magasinet bl.a.

    Jag har publicerat mig tillsammans med henne vid flertalet tillfällen, och det är lika trevligt varje gång. Nu känns det ännu lite mer trevligt, för jag visste faktiskt inte att hon publicerats i Jules Verne-magasinet. Minns du vilket/vilka nummer? Det måste jag kolla upp och läsa.

    >Jag erbjöd henne en gång att bli medlem i det numera avslumrade >Weirdwriters, men morgonen hon ringde råkade jag vara MYCKET trött och >yrvaken. Efter ett kort och förvirrat samtal hörde jag inte mer av >henne, vilket jag har förståelse för… :-/

    🙂

    Gilla

Kommentera

 
