Min läsare, min vän, allas vår, på Marmeladkungen, Pål Eggert publiceras återigen i romanform!

Följande (nästa stycke) är hämtat från Catahyas hemsida, samt från Järnringens förlag.

Efter fantasyromanen Ars Moriendis – konsten att dö (publicerad på Paradishusets förlag), plus en del noveller och en ytterligare hel del kritik (!) i tidskriften Minotauren (på Aleph bokförlag; hemsidan är f. n. vilande) , är det likt Per Jorner, Johan Theorin dags för Pål att ta plats i (det betydligt ljusare) rampljuset! Om Pål Eggerts tidigare roman kan du läsa om här

Pål Eggerts nästa roman, De döda fruktar födelsen, kommer att ges ut av förlaget Järnringen.

Eggert är i sammanhanget en återkommande, kommenterande och intelligent Marmeladkungenbesökare som jag personligen uppskattar mer än han troligen själv inser. Jag är mycket uppskattande, och vill här och nu önska dig, Pål, lycka till med romanen och dess framgång.

Marmeladkungen är alltid (ytterst) sugen på ett signerat recensionsexemplar. 😉

~ av Fredrik F. G. Granlund på söndag, 7 december, 2008.

2 svar to “Min läsare, min vän, allas vår, på Marmeladkungen, Pål Eggert publiceras återigen i romanform!”

  1. Min stund i rampljuset? Det blir väl någon stråkastare som blixtrar till varpå man upptäcker en obehörig och kör ut mig 😉
    Men tack för lyckönskingarna och omnämnandet på din blogg. Kämpa på med ditt eget skrivande.

    Gilla

  2. Det verkar som om du, min vän, onekligen förtjänar detta.

    Gilla

Kommentera

 
