Marmeladprinsen är ÄNTLIGEN döpt!

vincentinnan

(Bilden ovan: Vincent innan dopet)

Söndagen den 7 december, 2008 – andra advent, samma datum jag döptes 1979 – döptes också min son. Han erhöll namnet Vincent Frost Schenck Granlund, i Leksbergs kyrka, Mariestad. Dessutom i samma dopklänning jag – och en mängd andra nära släktingar på min mors sida av min släkt burit genom årens lopp – använde för 29 år sedan.

Prästens namn var/är Willem XXX (efternamnet kommer i ett senare skede då jag f. n. inte har

informationen framför mig – han härstammar dock från Holland, liksom ena hälften av min kvinnas släkt)

Faddrar (Gudmor/Gudfar) är: Jessica Schenck, Uppsala, samt Andreas Asph (aka Andreas Asp – se sista kortet), från Mariestad.

Och för er som inte närvarade kan jag bara nämna att jag själv inte kunde mer än några kort, samt att de flesta av de få kort jag fick möjlighet att ta inte blev bra, varför jag förhoppningsvis inom snar framtid publicerar fler här på Marmeladkungen – av andra fotografer. Tills dess. Håll till godo med följande exempel:

fgliten

(Bilden ovan: Fredrik F. G. Granlund (aka Marmeladkungen) i spädbarnsvariant.

Märks någon som helst likhet mellan far och son?)

asphvincent

(Bilden ovan:

Den stolte Gudfadern Andreas ”Asphen” Asph tillsammans med min nydöpte son Vincent Frost.)

~ av Fredrik F. G. Granlund på tisdag, 9 december, 2008.

3 svar to “Marmeladprinsen är ÄNTLIGEN döpt!”

  1. Yay!! Det är bara att gratulera! 😀

    Gilla

  2. Tack så mycket till Martin, och till alla er som uppvaktat min son!

    Gilla

  3. […] Marmeladprinsen är ÄNTLIGEN DÖPT! […]

    Gilla

Kommentera

 
