Försmak på Eskapix decembernummer (vol. 7), vari undertecknad medverkar

omslag

Det börjar kännas egoistiskt, detta. Men december blir en för undertecknad författarmässigt bra månad. Med en såld novell, en publicerad (i Catahyas antologi för 2008, se föregående inlägg), samt debut som artikelförfattare i den eminenta tidskriften Eskapix kan man inte påstå annat. Lägg till detta till kontakt med fler författare och förlag, samt fyra recensionsexemplar av nyutgivna böcker till bloggen Marmeladkungen. Vad ska man säga?

Dessutom har nu Eskapixredaktören Henrik Holmström publicerat smakprov på tidskriftens blogg då nästa nummer (”som vanligt”) är försenat.

innehallOch tro det eller ej – jag gör det knappt själv  – redaktören har förutom framsidan, innehållsförteckningen (bilden ovan: där jag ingår), konst, C J Håkansson, dessutom valt att lägga ut förstasidan på min (och Martin Anderssons) Lovecraft-essä till allmän betraktelse, som ett av smakproven.

Självklart måste jag publicera detta i Eskapixformen (något svårläst, kanske, men håll ändå till godo)

lovecraftessa-inlagaeskapix1-31

~ av Fredrik F. G. Granlund på måndag, 15 december, 2008.

4 svar to “Försmak på Eskapix decembernummer (vol. 7), vari undertecknad medverkar”

  1. Reklam lönar sig! Tack vare dig har jag upptäckt och beställt Eskapix och ska beställa Catahya-antologin!

    Gilla

  2. Oj, oj, oj. Jag tror inte du är den förste jag påverkat, men du är däremot den förste som skriver ut det och berättar om det! Fantastiskt trevligt! Hoppas verkligen fler läsare kan berätta om vad jag påverkar er till att bli intresserade av.

    Tack så hemskt mycket för kommentaren, Markus.

    Mvh, F. G.

    Gilla

  3. Grattis Fredrik! Det är kul att det finns tidskrifter och antologier där yngre förmågor kan ligga och bubbla.

    Gilla

  4. Tack, käre Pål. Men om jag är en YNGRE FÖRMÅGA – det låter jag Gudarna avgöra. Själv känner jag mig som om jag vore döende, bortåt 90 plus och slutkörd i kropp och själ.

    mvh, F. G.

    Gilla

Kommentera

 
