Svensk signerad Stephen King-bok – Liseys berättelse

Detta har jag skrivit om tidigare – ex. här och här samt kanske särskilt, rörande min besvikelse, här – men håll ändå till godo, för snart kommer ännu en fortsättning!

liseys

Det var länge sedan jag vann en pristävling såsom en av tio i Sverige som från Bra Böckers förlag skulle få ett signerat svenskt exemplar av Stephen Kings Liseys Berättelse (Lisey’s Story). Men av dessa tio utlovade exemplar fick Bra Böcker bara nio exemplar! Bland dessa tio drog man lott. Jag förlorade. Naturligtvis! Fick en del böcker i tröstpris, blazesenaste King-romanen Blaze (under pseudonymen Richard Bachman), samt 5 CD-böcker. Fint gjort av förlaget, men jag skrev och klagade, jag kritiserade Bra Böckers förlag här på Marmeladkungen samt via mejl. Och Bra Böcker tog emot min kritik på rätt sätt. Man förstod mig. Man försökte göra något åt saken. Förlaget har gentemot mig visat sig på den sin absolut bästa sida! TACK!

Och i förra veckan mottog jag ÄNTLIGEN mitt signerade exemplar med flera föregående mejl; att Stephen King hade fått meddelande om att jag saknade ett signerat ex,  samt att man skulle skicka boken såsom rekommenderat brev.

”Hej Fredrik,

Jag har glädjande besked – Stephen King har signerat ditt ex av Liseys berättelse som du vann i en tävling i Internetbokklubben! Den kom till kontoret idag och jag kommer att skicka det till dig som rekommenderat brev, så att vi inte riskerar att det kommer bort i posten.

Du har väntat länge på detta – och jag ber verkligen om ursäkt för att vi klantade oss och att det har dröjt.

Trevlig helg!

Mvh

Johanna

Jag är otroligt nöjd. Har för närvarande bara gott att säga om bokförlaget Bra Böcker.  Dessvärre kan jag för närvarande inte ta något kort på autografen eller publicera det här: min telefon lade ned i fredags, och det är otroligt hur handikappad man kan bli utan att bli nådd eller utan att kunna nå någon som inte har internet – när man själv varken har mobiltelefon eller tillgång tll Internet. Och om man får tillgång till Internet har den man vill nå inte ha åtkomst till det… Murphys law!

Men åter till ämnet.

Med mitt signerade ex av Liseys berättelse fick jag med boken ett handskrivet meddelande från Johanna på Bra Böckers förlag:

Hej Fredrik,

Här kommer äntligen det efterlängtade signerade exet av Liseys berättelse. Jag hoppas att du kommer att få stor glädje av boken!

Mvh

Johanna […]

Internetbokklubben.

* * *

Undertecknad är synnerligen nöjd med förlagets hantering av problemet och denna tidigare missnöjda kund.

Under måndagen har jag lämnat in min mobiltelefon till lagning. Men självklart återkommer jag med ett fotografi på Stephen Kings autograf i mitt svenska exemplar av Liseys berättelse!

Om det nu finns intresse (?!), vilket jag enligt sökningar för att komma till denna blogg, samt diskussioner förmodar att det finns. Bild på autografen i denna svensköversatta bok kommer så fort jag får möjlighet till det i ett separat blogginlägg.

—————————————————————————————————————————–

Äntligen har jag en bok som (troligen) Sveriges störste Stephen King-samlare vill ha. Om ”samlaren” har jag skrivit en essä om här. REKOMMENDERAS!

~ av Fredrik F. G. Granlund på tisdag, 16 december, 2008.

3 svar to “Svensk signerad Stephen King-bok – Liseys berättelse”

  1. Grattis!
    Gött att den äntligen kom! Behövs la inte tillägas att jag e yterst avundsjuk på dig just nu men det gör jag endå.
    Segt med mobilen. Hoppas den blir hel och fin.

    Linus

    Gilla

  2. Stort grattis till boken.
    Jag tror att det är är en bok som ALLA svenska Kingfans skulle vilja ha 😉

    Gilla

  3. Tack för gratulationerna, Linus och Christer

    Jag bugar och bockar. Ett grattis är faktiskt dessutom på sin plats när jag väntat så länge på boken ifråga. Och jag måste samtidigt säga hur glad jag är över hur Bra Böcker hanterat situationen. Jag rekommenderar verkligen att ni beställer era King-böcker från deras Internetboklubb. Jag gör alltid det när det kommer till de nya King-böckerna. Härnäst Vargarna i Calla.

    Visst måste det bara finnas 10 ex i hela Sverige, ja hela världen!

    Gilla

Kommentera

 
