Marmeladkungen söker skribenter!

Är du likt mig och så många andra aspirerande författare trött på de få svenska publiceringsmöjligheterna inom de fantastiska genrerna? Novelltävlingar kanske inte är det optimala? Du kanske har svårt att bli publicerad i tryckt format?

Efter årsskiftet vill jag därför, främst för att erbjuda aspirerande författare inom de fantastiska genrerna möjlighet till publicering, ytterligare bredda Marmeladkungens omfattning till publicering av andras verk. Detta gynnar naturligtvis min redan framgångsrika fantastik-blogg, men självklart gynnar det mest skribenten. Man ska heller inte förakta möjligheten till diskussion i bloggformatet.

Vid skrivandes stund kan jag inte betala något annat än det redaktörsarbete jag lägger ned, eller kanske en ytterst symbolisk summa, men lärdomen därav samt kommentarer på inskickade noveller kan vara nog så viktig och värdefull.

Har du ett färdigskrivet fantastikrelaterat verk, novell, essä, artikel eller poesi som kan passa in i Marmeladkungens publicering,  som du önskar få publicerat. Skicka det till mig på

anson@passagen

OBS. Jag önskar få manus i rtf-format eller inklippt i mejlet (alltså i detta fall utan bifogad fil), tillsammans med en författarpresentation. Tänk på att kortare verk gör sig bättre än långa när texterna är tänkta att läsas på skärm; i bloggformat.

* * *

För närvarande har jag två antagna manus som jag för närvarande granskar och redigerar för publicering: noveller av Rickard Berghorn, samt Lennart Svensson. Men jag hoppas i och med detta blogginlägg på respons. Så håll utkik här på Marmeladkungen!

Väl mött

Fredrik F. G. Granlund

~ av Fredrik F. G. Granlund på söndag, 21 december, 2008.

2 svar to “Marmeladkungen söker skribenter!”

  1. Ville bara önska God jul och Gott nytt år till dig och familjen och samtidigt tacka för det här året…

    Fridens!

    Gilla

  2. Käre henrik Holmström –

    Vad ska jag säga annat än TACK!

    Min familj tackar dig, och så även jag! För att du är den du är och att du tycker om ömkliga lilla, deprimerade jag.

    Du ska bara veta hur mycket jag uppskattar kontakten med dig, samt det du publicerat av mig i Eskapix. Jag kanske recenserar senaste numret framigenom – eller skriver något om tidskriftens utveckling.

    För helvete! Vad din tidskrift utvecklas! Det enda som saknas i det nya formatet är limmad rygg…

    Och inför nästa nummer har jag den grymmaste novellen jag någonsin skrivit att erbjuda dig, samt en uppföljning till den senaste artikeln.

    mvh

    din vän i Mariestad

    F. G.

    Gilla

Kommentera

 
