Ett Gott Nytt År tillönskas er alla!

Jag vill så här i början av det nya året tillönska Er ALLA ett gott nytt år och en god fortsättning på 2009.

I slutet av december har jag inte varit särskilt aktiv här på Marmeladkungen, då jag skrivit en novell tillsammans med en annan författare. Tillvägagångssättet har varit omtumlande, lyckat och lärorikt, men jag har inte sovit mycket den sista veckan i december. Men resultatet – RESULTATET! – gör det värt alla dessa sömnlösa nätter. Novellen blev färdig på nyårsafton, och jag är otroligt nöjd med den. Naturligtvis återkommer jag om denna novell, när den publiceras.

Men nyårsaftonens kväll var inte alltför trevlig, då jag nämligen under kort, för kort, tid drabbades av två svåra panikångestattacker. Orkade sedan knappt röra mig, höll mig naturligtvis nykter, tittade några minuter runt 12-slaget på fyrverkerierna som detonerade och brände himlen, och tvingades sedan gå och lägga mig.

Ingen bra avslutning på det nya året, bortsett från färdigställandet av novellen och det faktum att jag fick fira det nya året med min kvinna och mitt barn, för första gången med egen familj!

Man bör alltid försöka hitta något positivt i det negativa.

~ av Fredrik F. G. Granlund på fredag, 2 januari, 2009.

Kommentera

 
