Marmeladprinsen fortfarande inlagd på sjukhus

Närmast hela detta år har Marmeladprinsen, Vincent Frost, varit inlagd på KSS i Skövde. Det ser heller inte ut att bli någon förändring av detta faktum. Hans mor och undertecknad byter av varandra i vad som närmast kan liknas vid skift, sover vid hans sida, tar hand om honom, två eller tre dygn i taget – varför jag kanske inte hör av mig eller svarar på mejl.

Min sons tillstånd är enligt följande:

Han lider av någon för läkarna obekant virusinfektion som drabbat hans luftrör, inhalerar därför Ventolin och Adrenalin. Samtigt har hans hjärtklaffsläckage ökat, från 1 till 2 på en skala till fem. Varför man satt in såväl medicin emot detta (med noggrann kontroll och uppsikt mot biverkningarna) samt vätskedrivande medicin. Vincent kräks även upp mycket slem, tja, kräks ofta, varför man också har noggrann kontroll över hans vikt och näringstillförsel. Dessutom, såsom detta inte vore nog, lider han av en slags kolik: han måste ha medicin för att förenkla sin avföring, vilket i detta nu inte kommer dagligen eller ens regelbundet. Tanken är att det ska komma dagligen och regelbundet. Och återigen i detta nu, måste han dagligen få lavemang samt noggrann uppsikt över tarmarnas arbete (osv.)

Detta är fruktansvärt!

~ av Fredrik F. G. Granlund på söndag, 18 januari, 2009.

2 svar to “Marmeladprinsen fortfarande inlagd på sjukhus”

  1. Detta måste vara en fader och moders absolut värsta mardröm! Jag hoppas ärligt, och från hjärtat, att det ska gå vägen för unge Vincent. All lycka och välgång!

    Gilla

  2. Öh, vad ska jag säga?

    Nybliven fader som jag är kan jag bara se ett värre scenario: Downs syndrom: för i 7 av 10 födslar med min sons hjärtfel (AVSD) rör det sig om detta. Så här har vi åtminstone haft lite tur.

    Hoppas verkligen att du förstår hur mycket jag uppskattar din kommentar!

    All lycka och välgång även till dig!

    mvh, F. G.

    Gilla

Kommentera

 
