Marmeladkungen återigen i intervju – och planer för min nättidskrift

Undertecknad kommer i år att utveckla Marmeladkungen till en huvudsida – den här – samt en underavdelning som ska registreras som en nättidskrift, eftersom, åtminstone jag anser att, Sverige saknar en renodlad skräcktidskrift på nätet.

Där kommer noveller, artiklar/essäer, poesi/prosapoesi och intervjuer att publiceras. Och troligen kommer jag att flytta över alla litterära texter som här publicerats till den nya sidan varpå mer enhetlighet kommer att uppstå – varje sak på sin plats.

Samtidigt kommer Marmeladkungen till hösten även att intervjuas för en närliggande blogg. Mycket trevligt. Har även själv flertalet intervjuer på gång med andra skribenter, men också publicering av mångas noveller.

Problemet är bara för närvarande att det är problem.

Men jag behöver förslag på titel, hjälp från andra – recensioner, artiklar, essäer, noveller och mycket, mycket mer… Någon som har koll på hur man bär sig åt för att registrera en nättidskrift? Min tid räcker inte till.

~ av Fredrik F. G. Granlund på söndag, 1 februari, 2009.

4 svar to “Marmeladkungen återigen i intervju – och planer för min nättidskrift”

  1. Jag har redan tipsat om ett namn, här är det igen: Lovecraft & c:o! Med känd förebild…

    Mina övriga förslag var Fantasticon, Fantasio, Horror och horreurer… och Fastitocalon (Tolkienord men bra ändå).

    Gilla

  2. Namnförslag: Horrorskön, Mårrans håla, Härd, Bråddjupet, Ond kultur, Främmande eoner, Svart magi, Malströmmen, I gravkammaren, Ny geometri, Varsel, Kvasar, Damen i elementet, Dödsstråle, Den mossbelupne, …

    Se där! Några förslag innan läggdags.

    Gilla

  3. Ah, tack för förslagen. Keep ‘em coming! Mycket tacksam för detta.

    F. G.

    Gilla

  4. Vad tror ni om följande kompromiss utifrån PN:s förslag:

    Svart/Mörk kultur i malströmmen (i en malström)?

    Vem är du PN?

    Gilla

Kommentera

 
