Marmeladkungens första förkylning för året

Känner ni igen rubriken: man brukar vänta sig vårförkylningar, och när kommer den första?

Min kom i lördags, och sedan dess har jag varit sängliggande i hög feber, sovit i det närmaste dygnet runt, när jag inte sett på film eller snytit mig; ty snuvan har heller inte varit nådig.

Och när jag är riktigt eländigt sjuk brukar jag sätta min mobiltelefon på ‘ljudlös‘ eller helt enkelt stänga av den. Där har vi också förklaringen till alla er som försökt få tag i er. Jag har helt enkelt inte orkat svara på meddelanden, mail, lyssna på röstmeddelanden osv. Har fortfarande inte lyssnat igenom allt; vilket jag hoppas ni som försökt nå mig kan ha förståelse för. Och jag mår fortfarande inte bra, varför jag fortfarande är väldigt medtagen och har svårt att få det jag ligger efter med i ex mitt skrivande gjort. Tar tid att komma igång igen efter en sådan här pärs.

~ av Fredrik F. G. Granlund på tisdag, 10 februari, 2009.

2 svar to “Marmeladkungens första förkylning för året”

  1. Krya på dig. Själv brukar jag sällan – peppar peppar – bli förkyld. Men jag lever så eremitiskt, ingen smitta, å så joggar jag med tidningar varje morgon, ack en sån förebild jag är 🙂

    Gilla

  2. Tackar, tackar, käre Svensson.

    Personligen gör jag inte mycket för att hålla mig frisk – men så är jag heller inte riktigt … frisk. 🙂

    Gilla

Kommentera

 
