Marmeladprinsen, Vincent Frost, har lämnat oss

Klockan är vid skrivandes stund 00.28 på morgonen. Tvungen att få ur mig vad som hänt under dagen innan ett försök till sömn –

Vår älskade, enfödde son, Vincent Frost Schenck Granlund, har under torsdagen, mellan 15.00-16.45 avlidit.

Vi är totalt chockade – och alla som stod honom nära. Det kom abrupt. Vincents hjärta gav upp strax efter ett rutinbesök för ultraljud på KSS i Skövde.

Man arbetade med hjärt- och lungräddning i 50-60 minuter, i samband med medicinering (bland annat adrenalin), intubering och allt annat som går att göra. Det normala är 30-40 minuter. Och för varje minut över en halvtimma minskade chansen.

”Det ser mörkt ut”, sade läkare efter läkare.

Och nu är vår charmige, älskade, underbare son borta. Vincent blev 7 månader och 1 dag.

Saknaden är total!

Jag vet inte vad jag mer kan eller orkar uttrycka i detta blogginlägg. Befinner oss i chocktillstånd. Vill bara informera er alla om vad som hänt.

(När eller om jag kommer att orka skriver jag en mer utförlig redogörelse.)

~ av Fredrik F. G. Granlund på fredag, 20 februari, 2009.

15 svar to “Marmeladprinsen, Vincent Frost, har lämnat oss”

  1. Jag är så hemskt ledsen. Om det finns något jag kan göra eller om du bara vill prata, så tveka inte att höra av dig.

    Gilla

  2. Jag är så ledsen för att din son inte fick leva.

    Gilla

  3. Min första tanke var ”åh nej”. Vad mer kan jag säga, orden fattas.

    Jag utrrycker mitt deltagande – jag menar det!

    Gilla

  4. Jag beklagar verkligen förlusten av eran son.

    Gilla

  5. Jag är så hemskt ledsen, F-G. Tänker på er.

    Gilla

  6. Vilken plåga att råka ut för något sådant. Ta hand om er.

    Gilla

  7. Alla på Swedish Gore Film Society tänker på dig och din familj! Vi finns här för dig om du du behöver något!

    Gilla

  8. Jag beklagar sorgen. Vet inte mer vad jag ska säga.

    Gilla

  9. Det går väl inte att säga något som räcker till. Livet är absurt och tragiskt, men Vincent upplevde många bra stunder tillsammans med er. Jag tror inte han levde förgäves dessa månader.

    Gilla

  10. Beklagar verkligen F.G. Det är så hemskt!

    Gilla

  11. Oerhört tragiskt. Ni har mitt djupaste medlidande…

    Gilla

  12. Aleph sa det bra: ”Vincent upplevde många bra stunder med er”.

    Försök minnas det positiva med er son, som kärleken och de ljusa stunderna.

    Sorgen kommer och går men glädjen består.

    Gilla

  13. Jag beklagar, F.G.

    Gilla

  14. Jag är ledsen att denna kommentar suttit långt inne, men som ni förstår har jag haft värre saker att tänka på.

    Ni ska dock alla veta att jag uppskattar alla edra ord något oerhört. Jag är så tacksam för era kommentarer så ni vet inte! Det värmer i den kyla jag och min kvinna för närvarande lever i.

    Jag går inte in och kommenterar någon specifik kommentar. Bara det faktum att ni tagit en stund och skrivit NÅGOT betyder så oerhört mycket.

    Har ni vägarna förbi är ni alla inbjudna på min son Vincents begravning vid Muggebo kyrkogård kl 13 nu på onsdag. Förstår naturligtvis om ni inte kan komma men vill ändå bjuda in er. Jag publicerar Dödsrunan här på bloggen nu på måndag, samma dag som den publiceras i Mariestadstidningen. Där finns mer information

    Återigen: många STORA tack. Det är fantastiskt att ni överhuvudtaget bryr er!

    med vänlig hälsning

    eder

    F. G.

    Gilla

  15. Läste precis på detta hemska besked på din blogg.
    Jag beklagar verkligen sorgen.
    C.Nestorsson

    Gilla

Kommentera

 
