Ny essä/artikel publiceras i nästa nummer av Eskapix – Min första under bara mitt namn – tillägnad Marmeladprinsen, Vincent Frost

Enligt tidskriften Eskapix hemsida publiceras min essä/artikel om filmen och boken Exorcisten i tidskriftens nästa nummer, vilket publiceras om ungefär två månader.

Artikeln ifråga är dedikerad till Marmeladprinsen, Vincent Frost, eftersom fröet till den såddes dagen innan hans födsel, då jag höll på att läsa ut romanen Exorcisten.

Och av något underligt sammanträffande hade jag deadline för inskick av artikeln helgen efter att han gick bort (förra helgen). Exorcisten har därmed för mig mycket att göra med Vincent Frost – något som lär gälla för all framtid.

exorcisten

Följande medverkar (än så länge) i nästa nummer:

Karl Smuts: Vårtoffer (novell)
Fredrik F.G. Granlund: Exorcisten (essä)
Martin Kjellberg: Fotografen (novell)
Camilla Jönsson: Främmande liv (novell)
Christian Westerlund: Välkommen hem (novell)
Hans Persson: Inget får förgås (novell)
Döda Hollywoodstjärnor intervjuar: Vertigomannen
Robert E. Howard: Lyrik
Stefan Hedström: Skillingtryck
Den onde kocken: Gör din egen absint (recept)
Pestlådan (brev till Eskapix)

eskapixomslag

~ av Fredrik F. G. Granlund på onsdag, 25 februari, 2009.

Kommentera

 
