Signerad H. P. Lovecrafts Sökandet efter det Drömda Kadath såld för 463:- på tradera

Rubriken säger nästan allt.

Jag sålde nyligen Necronomicon i Sverige signerad av mig och Rickard Berghorn, förläggaren och medförfattaren, för 393 kronor på Tradera.

Denna gång har jag sålt Aleph Bokförlags ytterst limiterade, snabbt storsäljande, konstutgåva av H. P. Lovecrafts Sökandet efter det Drömda Kadath för 463 kr.

(priserna inkl frakt)

Saken är den att jag finner priserna – i och med att böckerna är signerade och garanterat unika – låga.Hade jag själv haft mer pengar hade jag köpt betydligt fler böcker i denna kaliber.


TÄNK! Bokrea. Eller inte bokrea. Man köper en massa böcker som alla har. Böcker som trycks i stora upplagor. Böcker som väldigt många läser. Böcker som inte är signerade. Böcker som inte är limiterade. Böcker som bara gynnar de STORA förlagen.

Varför inte istället köpa en unik bok för lite mer pengar. DEN MINSKAR INTE I VÄRDE!

Och Lovecrafts böcker står nu högt i kurs! Intresset är STORT!

Och är det inte mer värt att köpa något som ingen annan har? Något samlarobjekt istället för någon Jan Guillou eller Liza Marklund eller Björn Hellberg eller, tja, ni förstår nog vad jag är ute efter!

———————————————————–

Undertecknad har för övrigt fått kontakt med en man – som begärt att få vara anonym – som samlar på olika svenska Lovecraft-utgåvor. Och han har gått med på att snart skicka mig kort på sin samling för publicering här på Marmeladkungen.

Och jag hoppas att fler av mina läsare kan tänka sig att skicka mig kort på sina samlingar (DET BEHÖVER INTE VARA JUST LOVECRAFT!). Och jag behöver inte skriva ett ord om vem samlingen tillhör om ni inte vill. Det stannar hos mig om ni önskar vara anonyma. Men jag är intresserad av att publicera lite kort på era boksamlingar, så skicka mig detta på:

anson@passagen.se

~ av Fredrik F. G. Granlund på fredag, 27 februari, 2009.

2 svar to “Signerad H. P. Lovecrafts Sökandet efter det Drömda Kadath såld för 463:- på tradera”

  1. Jag håller med om vad du säger och samlar själv på signerade böcker. I första hand är jag intresserad av svensk sf och fantasy, så de här böckerna skulle passa mig bra. Dock har jag båda böckerna sedan tidigare, och andra signerade böcker av Rickard Berghorn, så jag valde att vänta på andra objekt.

    Gilla

  2. Det var ett väldigt intressant inlägg från din sida Hans. Jag trodde inte att du var inne på min blogg. Jag läser dock din. Funderar även på att länka till dig igen. Skulle vi kunna utbyta länkar?

    Jag blir väldigt intresserad av vilka andra signerade böcker du har av Rickard Berghorn, för enligt vad jag förstått har han varit väldigt sparsmakad med detta. Men visst är det något speciellt med att äga ett värdefullt exemplar, från ett litet förlag, en bok som man tycker om, som är signerad av en eller flera författare/översättare! Jag lägger själv mycket hellre lite mer pengar på något sådant än på någon masstryckt produkt för ex 69 kr på bokrean.

    Dessutom har jag allting emot mig: Under årets Bokia-rea hade jag bara tänkt att köpa två böcker: Små blå män av Terry Pratchett, samt Invasion av Dean R. Koontz.

    Naturligtvis var båda slutsålda direkt.

    Beställer väl därför via någon bokrea på nätet.

    Vilka böcker har du köpt på årets bokrea, HP? Jag har inte kikat in på din blogg angående detta, om du nu skrivit det där, pga begränsad tid och ork. Av förståeliga skäl om du läser min blogg.

    Hursomhelst, tack för kommentaren.

    Mvh, F. G.

    Gilla

Kommentera

 
