Sjuk marmeladkung

Rubriken förvånar väl ingen? Men faktum är detta inlägg handlar om annat än min depression.

Efter Marmeladprinsens begravning drabbades undertecknad i fredags av influensa. Därför har jag under helgen varit totalt sängliggande i hög feber, med snuva och ont i hals och kropp, varför det varit tyst här på bloggen.

Men det är klart, även frisk fysiskt sett, hade jag kanske inte gjort mycket väsen av mig under helgen. Det är inte alls omöjligt att jag även då hade varit sängliggande och bara sovit, sovit…

Dessutom – som om inte allt detta var nog – hände något med min vänstra fot dagen innan begravningen (natten till onsdagen): jag gick in ett par nya skor, och helt plötsligt (fastän det inte är första gången) knakade något till i den, och jag skrek och kunde inte stödja på den.

Så nu hoppar eder Marmeladkung på kryckor, under konvalescensen efter influensan.

Och efter vad jag varit med om funderar jag allvarligt på en grundlig hälsoundersökning på sjukhus, särskilt då jag (hemska tanke!) fyller 30 den 27 augusti. Jag har redan fått en remiss för ett ultraljud på mitt hjärta (för att – om det går – stilla mitt inre kaos något) , men varför inte. Jo, det får nog snart bli en komplett hälsoundersökning.

För man tvivlar på mycket när man är med om vad vi i familjen är med om. Andra kan inte ens ana sig till äcklet man känner inför meningslösheten som plötsligt drabbat en; tomheten som skriker TYSTNAD; och orkeslösheten som kramar ens inre…

~ av Fredrik F. G. Granlund på måndag, 9 mars, 2009.

Kommentera

 
