Ännu en svår dag avklarad (nåja . . . )

Det har varit en riktigt jobbig dag, men jag har åtminstone skickat iväg ett novellsamarbete till (mina utvalda) tre tidskrifter, skrivit några mejl, och tagit emot en artikel för korrekturläsning innan den publiceras.

Nu, en ledsen F. G. framför datorn, med ett par blogginlägg  samt korrekturläsningen av en novell av Lennart Svensson (från novellsamlingen Eld och Rörelse, Etherion, 2008), för, förhoppningsvis en så snar som möjligt publicering här på Marmeladkungen, på sitt samvete.

Detta redaktörsarbete var lärorikt och trevligt. Men nu är det (tyvärr) klart för detta dygn. Under morgondagen: korrekturläsning av min kommande artikel om boken/filmen Exorcisten för Eskapix vol 8.

* * *

Vid skrivandes stund är klockan fyra minuter i sex på morgonen och jag mår ytterst dåligt. Kan inte erinra mig den här känslan sedan tidigare, då det är första gången i samband med mina andra depressionskänslor. Men det är på ett eller annat sätt varje känsla. I det här fallet rör det sig dock om kommentarerna jag erhållit under dagen från personen jag skrev om i förra blogginlägget.

Jag mår helt enkelt så dåligt av vad jag under dagen fått läsa och känt mig tvingad till att göra att jag inte kan sova. Men så är det när man är som jag. Och vad gör en sådan som jag när han har det jobbigt? Det vet ni som känner mig. Ett svar är att jag inte sover. Men det är inte riktigt vad jag tänker på.

Jag är för känslig. Alldeles för känslig.

    ~ av Fredrik F. G. Granlund på tisdag, 31 mars, 2009.

    Kommentera

     
