Suget efter det goda – det onda…

När tiderna förändras, när man försöker förändra den egna personen, då kommer suget efter det goda – det onda…

För närvarande vill jag ha det onda, har varit ond eller god eller bara allmänt felaktig igår och inatt och idag: har ju återigen suttit uppe hela natten. Och nu skulle jag vilja ha en flaska (äkta) Absinth. Fast det vill jag i och för sig alltid.

absinth

Men istället får jag nu gå och hämta den sista folkölen (2,8%) och hoppa in i duschen innan jag går och nu om en stund äntligen lägger mig, närmare bestämt runt klockan nio på morgonen; om ens så tidigt.

Lustigt är att när jag verkligen anstränger mig för att vända rätt på dygnet, då, fortast något som ens lite, lite, gör mig upprörd, då vänder jag återigen fel på dygnet och får återigen dessa problem. Det är sjukt. Jag är sjuk.

~ av Fredrik F. G. Granlund på lördag, 4 april, 2009.

Kommentera

 
