Plötsligt massor att göra, liksom nyheter i min tillvaro (NOVELLTÄVLINGAR UTROPSTECKEN)

Inte nog med att jag idag, tack vare mitt försäkringsbolag, inlett en ny psykologkontakt som kommer att behandla mina psykiska problem; och främst Vincents bortgång.

Nej, nu gäller det att ligga i. För helt plötsligt översvämmas vi skribenter av chansen att vinna pengar och få noveller m. m. publicerade. En essätävling på nättidskriften Vetsaga, ett givet ämne (skräck, porr och rock’n’roll) inför vinternumret av tidskriften Eskapix, två Novelltävlingar som betalar bra; dels skrivarnätverket nafs (tillsammans med noveller.nu) med deadline 15/6 och 5 000 kr i förstapris; samt handelsbolaget Centuria med deadline 31/5; fast här med den rejält tilltagna prissumman 20 000 kronor, vilken lär locka mången skribent.

Naturligtvis vill och tänker/önskar undertecknad vara med i samtliga. Men det gäller att vara aktiv, eller att bli det, när jag nu inte är det. För vem vet vad som väntar? Snart kommer väl nästa negativa besked. . .

~ av Fredrik F. G. Granlund på onsdag, 8 april, 2009.

Ett svar to “Plötsligt massor att göra, liksom nyheter i min tillvaro (NOVELLTÄVLINGAR UTROPSTECKEN)”

  1. […] har tidigare skrivit om fenomenet novelltävlingar här. Men nu tar det närmast priset. Fast hur dåligt jag än mår psykiskt torde jag kunna skramla […]

    Gilla

Kommentera

 
