Att träffa en idogen Marmeladkungenläsare…

Intressant är det att, utan att gå ut på krogen, utan att gå ut, knappt ut, knappt lämna lägenheten för att plötsligt råka på någon som läser Marmeladkungen dagligen. Och när detta kommer fram – vad händer?

En dialog.

Personen ifråga vill diskutera vad jag skriver och jag undrar om det finns förslag till förbättringar. Och tiden går.

I det här fallet rör det sig om att kvinnan ifråga uppskattar mina utläggningar om min son, vad som hänt, att hon berättat att hon suttit och gråtit framför skärmen, läser Marmeladkungen (typ) dagligen ooh uppskattar vad jag gör, samt min ärlighet.

Detta gjorde mig mycket, mycket rörd!

Vad ska man säga? Är jag så galen så jag berör andra?

Tydligen.

Önskar att fler fick möjlighet att träffa mig i person och diskutera vad jag skriver om här på Marmeladkungen. . .

Ni får helt enkelt flytta till Mariestad. Eller bjuda mig till andra platser . . .

~ av Fredrik F. G. Granlund på söndag, 26 april, 2009.

2 svar to “Att träffa en idogen Marmeladkungenläsare…”

  1. Tack för pratstunden och tack för en bra och intressant blogg. Det är aldrig fel att beröra, det är en väldigt vacker egenskap som inte alla besitter. Sköt om dig!

    Gilla

Kommentera

 
