Herregud vad det är svårt att vara tyst

Jag vet ibland inte vart jag ska ta vägen. Jag har den här bloggen, med möjlighet att publicera vad jag vill; men kan inte skriva om vad som helst – åtminstone inte för närvarande. Jag har skadat andra tidigare och jag kommer att göra det igen. Men jag lär mig att tänka mig för, och försöker tänka mig för innan jag skadar andra igen.

Men herregud vad svårt det är för mig att inte skriva av mig, och berätta sanningen för mina läsare. Jag vet ibland inte vart jag ska ta vägen. I detta nu upplever jag ett sådant moment 22.

Vad göra när man genom att skriva sanningen skadar andra som därmed skadar en själv varför man själv skadar den egna personen i och med ens självdestruktivitet.

Kanske skriver man ett sådant här blogginlägg…

~ av Fredrik F. G. Granlund på onsdag, 29 april, 2009.

Kommentera

 
