Triggers

Vad får mig att ändra mig till det sämre?

En fråga jag erhållit att tänka på, något att reflektera över, triggers att bearbeta.

  • Kritik på fel sätt (numera oftast från fel person)
  • Problem i mitt förhållande
  • Ensamhet
  • Ekonomiska bekymmer
  • Ny situation som väntar dagen efter (något nytt som jag inte varit med om tidigare).
~ av Fredrik F. G. Granlund på fredag, 8 maj, 2009.

2 svar to “Triggers”

  1. Jag triggar också på samma punkter, men jag är (numera) väldigt noga med att det inte ska gå ut över andra. Allt blir så mycket enklare om man är öppen med vad det är som orsakar dykningen för närmast sörjande istället för att låta eländet finna andra vägar för att komma ut, det blir sällan något annat än sämre.
    Eller tja.. ska jag rannsaka mig själv så är kanske ovanstående snarare så jag önskar att jag vore, men det funkar inte alltid så.
    Men det viktigaste för mig är iallafall att inte andra ska få lida för mitt mående, även om det så innebär att jag drar ner mig själv ytterligare för att jag inte alltid kan belasta en person mer än jag redan gjort.

    Ursäkta monolog, jag vet inte hur du fungerar, ditt inlägg fick mig bara att reflektera över mitt eget huvud. Och kommentarer är ju alltid kul att få även om det bara är rappakalja!

    Gilla

    • Robin B: Jag bugar och bockar för kommentaren – allt annat än rappakalja. Precis som du skriver: alltid kul att få kommentarer!

      Personligen har jag blivit ombedd av psykolog m.fl. att reflektera över just dessa triggers, få ned dem på papper och sedan bearbeta dem, minimera dess möjliga framfart i mitt liv, eller att lära mig att hantera dessa situationer på ett bättre sätt. Ett fascinerande sätt att tag tag i sitt liv.

      För min del går dock mitt mående ut över andra – även om jag försöker att det inte ska bli så, särskilt min kvinna märker detta. Fast det fungerar liksom alltid på olika sätt beroende på hur man mår innan, eller? Tror att det gör det för mig, även om det är snarlikt.

      Mitt liv blir hur som helst stadigt sämre.

      Gilla

Kommentera

 
