ska oturen hålla i sig?

Jag kommer på mig själv med att påpeka för andra i min närhet att man inte ska lägga nycklar på bordet,  gå under stegar, undvika svarta katter när de går över vägen, eller att kasta sig framför långtradare, genom fönster eller ut från ens balkong…

Dock fick jag en synnerligen positiv eller underlig kommentar från min kvinna tidigare under gårdagen när jag hade påpekat att hon inte borde lägga nycklar på bordet, för att vi inte behöver mer olycka.

Hon sade: ”Vi kan inte ha mer otur än vad vi haft!”

Jag kom med mina invändningar. Men nu kan jag inte sluta tänka på detta.

~ av Fredrik F. G. Granlund på fredag, 15 maj, 2009.

Kommentera

 
