Marmeladkungens första revidering av ett bokomslag

Det var inte alls länge sedan jag publicerade följande bokomslag till bokförlaget Alastor Press kommande textkritiska utgåva av H. P. Lovecrafts Vid vansinnets berg (At the Mountains of Madness) :

vansinnetomslag

Strax efter detta blogginlägg fick jag ett förslag till komplett omslag skickat till mig för publicering här på Marmeladkungen, med uppmaning om att jag skulle kommentera och föreslå eventuella förbättringar.

Jag skrev således om baksidestexten, reviderade, kom med förändringar till ovanstående omslag samt bokens ryggtext.

Och alltsammans antogs av förlaget!

Så nu är jag medverkande i nästa svenska Lovecraft-utgåva i och med att jag reviderat och bearbetat baksidestexten, typsnitt och annat smått och ont.

Och det kommer definitivt att bli mer bearbetningar, översättningar och urval av noveller framigenom rörande bokförlaget Alastor Press.

Det verkar som om jag kommit in med ett knä.

~ av Fredrik F. G. Granlund på tisdag, 19 maj, 2009.

2 svar to “Marmeladkungens första revidering av ett bokomslag”

  1. Det ser ut att bli grymt fint!

    /karl

    Gilla

    • Visst gör det! Känner mig bara lite dum. Lägg märke till att jag endast reviderat omslaget – alltså kommit med förslag till förändringar. Jag har alltså INTE gjort omslaget. Men det kanske framgår av texten? Det känns lite skrytsamt att skriva som jag gjort nu i efterhand, men det ska framgå att det absolut inte är jag som GJORT omslaget ifråga, mest bara haft med ett långfinger och en tumme i hela grejen…

      Mvh, F. G.

      Gilla

Kommentera

 
