En trevlig midsommar tillönskas er alla

Kära läsare –

Undertecknad marmeladkung har problem i sitt privatliv. Fast. Nåja. Detta är väl ingen nyhet, men jag vill ändå poängtera att saker och ting tar upp mer tid än vanligt. Det förstår i och för sig den daglige läsaren. För här har jag inte skrivit mycket det senaste.

Nej. Den senaste tiden har jag skrivit en essä för Vetsagas essä-tävling, och nu i dagarna skriver jag – från scratch – två riktigt intressanta noveller inför tidskriften Mitranias novelltävling, som har deadline nu på lördag, klockan tolv. En dödlina jag tänker använda till fullo.

Jag har nämligen varit lite dålig på mitt skrivande det senaste, kanske främst på grund av mina privata omständigheter, samt vissa kommentarer jag fått här på marmeladkungen, samt mina möten med en riktig psykolog. Det har helt enkelt hänt en hel del i mitt liv – en del gott och en del mindre gott.

Och en del ont, och en del mindre ont.

För närvarande skriver jag hur som helst på två noveller till Mitranias novelltävling, vilket upptar all min tid, liksom mitt privatliv och att försöka att förstå vem fan jag är.

Men en riktigt god nyhet har jag fått mitt i allt elände: det verkar såsom att jag inte bara kommer att ingå i antologi/novell-rådet inför Catahyas nästa novellantologi, nej, det verkar i dagarna även såsom att jag kommer att få äran att skriva nästa novellantologis förord.

Jag kan inte lova något, men jag har blivit tillfrågad och tackat ja.

Den som lever får se.

Men hur som helst: en trevlig midsommar önskar jag er alla!

~ av Fredrik F. G. Granlund på lördag, 20 juni, 2009.

Kommentera

 
