Bloggen marmeladkungen har nu fyllt två år

Den 10 juli 2007 startade jag bloggen Marmeladkungen, vilken sedan gått från framgång till framgång – vilket dock inte mitt privata liv (om man räknar bort mitt författarskap) gjort.

Nej, det senaste året har minst sagt varit turbulent och hektiskst, särskilt med tanke på att jag fick en son den 18 juli 2008 och som sedan gick bort den 19 februari 2009.

Men vad avser den här bloggen samt mitt ständigt mer omfattande författarskap kan jag bara tacka er läsare för det stöd jag erhållit och erhåller genom kommentarer och privata mejl.

Har ni något ni önskar få publicerat på Marmeladkungen tar jag fortfarande emot bidrag, liksom om ni önskar skriva till mig privat och kanske föreslå saker jag bör skriva om.

Men något som bara måste hända under bloggens tredje år är att marmeladkungen ska utvecklas till en underliggande nättidskrift, förhoppningsvis i framtiden med stöd från kulturrådet. Det gäller bara att göra det rätt från början, vilket kan vara nog så svårt. Men jag hälsar er härmed välkomna till det tredje – och absolut inte sista – året här på Marmeladkungen, och kan utlova att bloggen alltså ska utvecklas ytterligare samt att den åtminstone inte kommer att försämras.

Fredrik F. G. Granlund

Mariestad

~ av Fredrik F. G. Granlund på lördag, 11 juli, 2009.

Kommentera

 
