Ny novelltävling – ICA-kuriren

Jag upprepar mig, har funderat en hel del på detta – har personligen åtminstone en novell jag kan skicka in. Men jag har skrivit om den här novelltävlingen tidigare. Den här gången kommer tipset från min författarkollega Eric Westlund.

Läs vad jag tidigare skrivit om den här novelltävlingen på Marmeladkungen här.

Och här hittar du exakta uppgifter om tävlingen ifråga.

~ av Fredrik F. G. Granlund på tisdag, 14 juli, 2009.

4 svar to “Ny novelltävling – ICA-kuriren”

  1. Ja, skicka in era noveller, den 27 juli går tävlingstiden ut, och vi får börja läsa här på redaktionen!
    Hälsar,
    Åsa Lundegård
    Chefredaktör

    Gilla

  2. Jag skulle också vilja skriva och skicka in till novelltävlingar, om jag bara någon enda jävla gång skulle lyckas hålla en deadline, men det är något jag är oförmögen till. Nu kommer svar på några frågor du ställde mig för evigheter sen; jag skrev en del när jag var yngre men har inte riktigt sinnesron nu, men jag kommer ta upp det igen, någongång, det är jag säker på. Nu skriver jag mest fragment av låttexter. Musik är det jag pysslar mest med (och har en förkärlek till gothrock), men jag läser mycket och det är så jag hittat hit. För övrigt är jag 27, bor i Karlstad, jobbar av någon outgrundlig anledning som elektriker och brottas liksom du med min egen hjärna.

    Gilla

    • Robin B: Intressant replik. Kanske kan rekommendera dig att nyttja äldre noveller som du anser är färdiga och ta en kopia i ett nytt dokument, samt därefter skriva om novellen ifråga för att få det att passa in på ämnet. I det här fallet är det speciellt. Jag har personligen en kortare novell som jag enkelt kan ändra om så att den utspelar sig vid det givna klockslaget. Det är inte så svårt om man bara tänker till, och jag måste säga att det känns bra när man har skickat in något innan deadline, vilket faktiskt fungerar bara man satsar på det. Dessutom blir det enklare nästa gång.

      Jag gillar också musik, är ju på sätt och vis poet i grunden, och har även jag skrivit en del lyrik, gör det fortfarande. Har många berättelser att förtälja om detta, men det väljer jag att inte göra här och nu, i så fall i privat mejl (anson@passagen.se) om du vill kontakta mig.

      Gothrock är jag kanske inte så familjär med, även om jag kan uppskatta några låtar etc., men att du läser är ju enormt, och att du därför hittat min blogg – det är ju ännu bättre.

      Jag bor i Mariestad, skriver för jämnan, har förlorat en son, sjukskriven, utbildad akademiker utav bara fan, men fick aldrig något jobb, och nu brottas jag inte bara med min hjärna utan även med mitt liv och hur jag ska kunna förändra det till det bättre.

      Fortsätt kommentera. Och om du vill, skriv privat till mig på anson@passagen.se.

      Mvh,
      F. G.

      Gilla

Kommentera

 
