Fantastikillustratören Nicolas Krizan kommer i fortsättningen att stå för novellillustrationer m.m. på Marmeladkungen

Efter mitt möte med den synnerligen trevlige och begåvade, välrennomerade konstnären och illustratören Nicolas Krizan kan jag nu gå ut med att denne kommer att stå för illustrationer för den förestående nättidsskriften, underordnad Marmeladkungen (eller hur det nu blir).

Jag är naturligtvis mycket tacksam och vill ge all reklam jag kan för den gode NK. Han får alltför sällan kudos för det fantastiska material han får publicerat (t. ex. i Nova science fiction). Men han ska få utrymme, även om han själv önskar skriva något om sina illustrationer.

Jag kan nu bara tacka den gode Nicolas för dennes illustrationer, samt för att han är villig att ställa upp för fantastikens skull, för den här bloggens skull, för min skull, för de författare jag publicerar och kommer att publicera.

Härmed  hälsar jag alltså Nicolas välkommen till ännu en ny publiceringsmöjlighet på den alltmer lästa Marmeladkungen. Det blir inte direkt sämre med den gode Nicolas medverkan!

~ av Fredrik F. G. Granlund på fredag, 24 juli, 2009.

2 svar to “Fantastikillustratören Nicolas Krizan kommer i fortsättningen att stå för novellillustrationer m.m. på Marmeladkungen”

  1. Jag ser mycket fram imot detta!

    Var ett tag sedan vi hördes F.G. hoppas allt rullar på!

    Linus

    Gilla

    • Jag och NK bugar abstrakt inför denna kommentar. Kul att höra av dig, Linus. Allt rullar på, men långsamt, långsamt.

      Om du inte redan gjort det – kika på illustrationerna till Rickard Berghorns Begravning, samt läs för allt i världen texten. Imponerande.

      F. G.

      Gilla

Kommentera

 
