Den kanske mest udda kommentaren till Marmeladkungen hittills? Och kanske också den mest intressanta?

Jag är fortfarande mållös, på många sätt och vis, vet vad jag vill säga men kan inte göra det (då jag är förkyld, trött och saknar/tappat rösten (men den måste ligga någonstans ute på stan, jag var ju häromdagen på pizzerian Valentino i Mariestad, eller, nja…) – mållös….

Ikväll fick jag ett ett meddelande via Facebook idag medan jag vilade mina stämband.

En individ, som normalt sett skriver om dansband, och är känd inom den världen, uppskattar min blogg och  har hört av sig – igen. . . Följande är därför direkt citerat från detta mejl (Alltsammans naturligtvis med författarens tillstånd):

”Bäste Fredrik!

Jag sitter här med en försvarlig bunt papper framför mig. Den sammanlagda vikten är exakt 1 897 gram – en komplett utskrift av Marmeladkungen sedan starten den 10 juli 2007.

Jag har alltid imponerats av din genomarbetade formuleringskonst, men har inte alltid möjlighet att besöka bloggen varje dag.

På detta sätt vill jag nu ta igen det jag har missat genom att läsa bloggen i kronologisk ordning. Marmeladkungen är en litterär blogg och jag vill be dig att fundera på att ge ut den i bokform.

Jag skulle stå i kö för en Marmeladkungenpocket på, förslagsvis, vulkan.se.

Jag tänkte bara att du skulle veta vad jag har tagit mig till – se det som en slags uppmuntrande läsarrespons! Jag har även beställt senaste Eskapix där du har en text med.

Allt gott!

/ Michael Nystås”

Marmeladkungen anmärkning. Michael Nystås är en dansbandsskribent utan dess like. Kanske den störste? Vad vet jag? (följ gärna länken efter Marmeladkungens anmärkning). Han är oerhört stor, det vet jag. Jag länkar till information om honom på Wikipedia i avslutningen av detta inlägg.

Men det ska poängteras att det är han som sökt upp mig, lagt märke till min blogg – och inte tvärtom. Vi har sedan blivit bekanta via Internet, men något sådant som han skrivit ovan hade jag aldrig räknat med, ett sådant förslag, eller att någon skulle komma att skriva ut att jag skrivit här på Marmeladkungen och dessutom väga det… och sedan föreslå att det borde publiceras i pocketform… av en man som redan är känd inom en helt annan värld – dansbandsvärlden.

Vad ska jag egentligen säga? Det blir självklart kontakt mellan mig och Michael Nystås. Det är ingen dum idé. Frågan är om det finn något intresse från fler än honom. Hör av er. Kommentera.

* * *

Om läsaren följer länken här hittar du en massa information om Michael NyståsWikipedia. Hoppas verkligen att fler människor känner som du för vad jag skriver, skönlitterärt och här på Marmeladkungen, Michael.

Mina föräldrar gör det inte, trots att de är väldigt mycket för dansband.

~ av Fredrik F. G. Granlund på fredag, 31 juli, 2009.

Kommentera

 
