Marmeladkungen söker enstaka nummer av Kalla kårar

Min fader är den som främst hjälper mig med detta. Han har skrivit och frågat mig vilka nummer av Kalla Kårar-serien (inte Rysare ur Kalla kårar) som jag saknar. De följer. Och är det någon som har dessa till salu är jag alltså intresserad:

1, 7, 9, 32, 36, 43, 73 ,80, (eventuellt även nummer efter nr 82 – om det finns).

Det får inte finnas något antecknat i böckerna, och jag önskar dem i gott skick. Vid försäljning kontakta mig på anson@passagen.se. Naturligtvis betalar jag frakt vid eventuellt köp.

Och innan kommentarerna flödar in. Jag vet att jag kan köpa detta billigt på Tradera, men köper hellre av mina läsare.

OBS. Jag har strukit två nummer. Som det ser ut nu saknar jag endast åtta nummer, jämfört med tidigare tio.

~ av Fredrik F. G. Granlund på måndag, 3 augusti, 2009.

5 svar to “Marmeladkungen söker enstaka nummer av Kalla kårar”

  1. Synd, jag tycks inte ha just de numren. Fast det kan ligga nedpackat också, har inte orkat få upp alla böcker sen flytten då jag måste införskaffa ännu en bokhylla. Ska försöka minnas att ha dig i åtanke när jag får loss tummen ur min ändalykt och tar itu med detta.

    Gilla

  2. I min källare står en kartong med Kalla Kårar som jag hittade på ett antikvariat i Östersund för många år sen (jag skrev lite om det i min essä som jag mejlade dig häromdagen). Vid tillfälle ska jag se om jag kan gräva fram den bland bråten.
    Vi hörs!
    /Michael

    Gilla

  3. Nu har tummen avlägsnats från ändalykten, bokhylla har införskaffats och alla böcker packats upp, men tyvärr, inga av de numren du söker fanns där.
    Det positiva med allt är att jag nu kan köpa på mig lite böcker igen! Gustav Meyrink’s Golem och Edgar Allan Poe’s Rummet, Virveln och Den döda flickan damp ner i postlådan idag. Det betyder tidig sänggång men lite sömn inatt.

    Gilla

Kommentera

 
