Det finns så mycket jag vill skriva om här, men…

Det händer så mycket i mitt liv just nu. Stressen är närmast total.

Samtidigt får jag via vänner och bekanta höra vad vilka i och utanför min bekantskapskrets, som faktiskt läser den här bloggen, och som påpekar vad jag ska skriva om. Det jag inte skriver om. Total sanning.

Grym sanning.

Det är inte enkelt att tillfredsställa sådana önskemål. Inte därför att jag inte kan, men därför att jag har andra att tänka på. Jag kan helt enkelt inte vara hur vulgär som helst och inte berätta vad som helst – även om jag innerst inne vill. Och dessutom vill jag inte publicera mina egna noveller då de är antagna eller kommer att publiceras i bokform.

Hoppas dock verkligen att ni uppskattar min publicering av andras noveller.

~ av Fredrik F. G. Granlund på söndag, 16 augusti, 2009.

2 svar to “Det finns så mycket jag vill skriva om här, men…”

  1. Nå, bloggandet bestämmer man som tur är över själv. Grattis till den kommande publiceringen 🙂

    /Smeg

    Gilla

  2. Tack för lyckönskningen. Men att jag bestämmer över mitt bloggande – det är inte alls sant. Min kvinna censurerar mig. Tänk om jag hade fått skriva exakt vad jag ville skriva om. Du och mina andra läsare hade verkligen hajat till och undrat vad jag egentligen är för någon ärlig snubbe.

    V. h. F. G.

    Gilla

Kommentera

 
